مدیر حوزه‌های علمیه گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله طاهری‌ خرم‌آبادی این بود که این عالم فرهیخته امین و یاور مقام معظم رهبری بوده و سالیان متمادی همرزم و همراه ایشان بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی که پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه توجه به علم و دانش در آیات قرآن کریم بسیار سفارش شده است اظهار داشت: قرآن کریم آیات زیادی در ارتباط با جایگاه و ارزش علم و عالم دارد و می‌توان گفت در هیچ مکتبی مانند اسلام تا این اندازه به این موضوع پرداخته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند هر کس در بزرگداشت عالمی اقدامی کند و وی را تکریم کند من را تکریم کرده است افزود: ایشان در ادامه این حدیث شریف می‌فرمایند که هر کس من را تکریم کند خداوند را تکریم کرده و هرکس خداوند را تکریم کند بهشت از آن او خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند نقش عالمان در جامعه اسلامی مانند نقش ستارگان در شب‌های تاریک بیابان است که مردم را راهنمایی می‌کنند و آنها را از رفتن به سوی بیراهه باز می‌دارند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه علمای دین در فتنه‌ها و گمراهی‌ها مردم را راهنمایی کرده و چهره حق را روشن می‌کنند ابراز داشت: وظیفه همه ما است که قدردان علما باشیم زیرا اگر آنها نبودند و در زندگی ما نقش آفرینی نمی‌کردند انقلاب اسلامی ما امروز در این جایگاه قرار نداشت.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به اینکه رحلت شخصیت‌های دینی ثلمه‌ای به اسلام وارد می‌کند خاطرنشان کرد: ویژگی برجسته این عالم فرزانه عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بود و همواره در مجالس ایشان اشک از دیدگانشان جاری می‌شد و عمر خود را در راه دفاع از مکتب اهل بیت(ع) سپری کرد./س

برچسب ها: قم ، آیت ، الله ، طاهری ، یاور ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.