کارشناس آمريکايي در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيه گفت، باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، خودش مي‌داند که مردم آمريکا و کنگره اين کشور از حمله به سوريه حمايت نخواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ نورمن سولومون، بنيانگذار و مدير انستيتوي دقت عمومي در آمريکا، در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، رييس جمهور اوباما خودش را در موقعيتي گير انداخته که فقط مجبور است بگويد، تنها راه مناسب براي برخورد با اوضاع کنونيِ سوريه، حملهِ نظاميِ آمريکا به اين کشور است. 

با اين حال اوباما در سخنرانيِ شب گذشته‌ي خود براي مردم آمريکا، با اکراه اذعان کرد که از حمايت شهروندان آمريکايي و کنگره آمريکا براي اين کار برخوردار نيست. لذا اوباما، مانند رهبران بسياري از دولت‌ها، آنگونه منافع ملي کشورش را تعريف مي کند که با منافع مردم معموليِ آمريکايي، طبقات شاغل، سالمندان، کودکان و ساير افراد عادي (در اين کشور) بسيار متفاوت است. 

جنگ افروزي در کشوري خارجي، به هيچ وجه در راستاي منافع مردم آمريکا نبوده است؛ بلکه صادقانه بايد گفت، ورود به چنين جنگ‌هايي، صرفاً به نفع برخي از نخبگان سياسيِ خاص در واشنگتن تمام خواهد شد. 
سولومون در خاتمه تأکيد کرد، اين همان مناقشه و اختلاف ميان نخبگان سياستگذاري در واشنگتن و اکثريت قريب به اتفاق مردم اين کشور است که نمي‌خواهند دولت آمريکا باز هم براي راه اندازيِ جنگ ديگري (در منطقه) تلاش کند. 
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار