يك مربي و كارشناس مسائل تربيتي كودك گفت: آموزش معارف ديني و اخلاقي از دوران كودكي، باعث رشد بيشتر ريشه‌هاي معرفتي دراين قشر مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمدرضا كامل نواب، يكي از مربيان تربيتي نمايشگاه «كبوترانه» حرم مطهر رضوي كه حدود شش سال كه در حوزه كودك فعاليت مي‌كند و در حال حاضر در فرهنگ سراي زيارت نيز مشغول به كار است، با اشاره به لزوم آموزش‌هاي ديني از دوران كودكي، بيان كرد: در مدتي كه در حوزه كودك مشغول به كار هستم، شاهد تأثير به‌سزاي اين آموزش‌ها در سنين كودكي بوده‌ام، چرا كه تأثير پذيري بچه‌ها در سنين پايين‌تر نسبت به بزرگ‌تر ها خيلي بيشتر است، لذا آموزش مطالب ديني و اخلاقي به كودكان، باعث رشد بيشتر ريشه‌هاي معرفتي در كودكان خواهد شد.

وي ادامه داد: اصل برنامه‌هاي نمايشگاه كبوترانه، بيان داستان‌هايي آموزنده از امام رضا(ع) و در نهايت نتيجه گيري از آن است كه در اين نمايشگاه نكات اخلاقي و ديني در قالب نمايش، شعر و ساير برنامه‌ها به كودكان آموزش داده مي‌شود.

كامل نواب با بيان اين‌كه مشاركت كودك در اجراي برنامه‌هاي نمايشگاه، به جذب بيشتر آن‌ها مي‌افزايد، اظهار كرد: نكته حائز اهميت در اجراي اين نمايش‌ها، مشاركت كودكان است كه اين امر موجب مي‌شود تا كودك بتواند خود را در آن موقعيت قرار دهند.

وي درباره تأثير فضاي نمايشگاه كبوترانه در آموزش معارف و سيره امام رضا(ع) به كودكان، گفت: هدف ما در اين مجموعه اين است كه كودكان در مدت حضور مطالب ديني را به گونه‌اي فراگيرند كه پس از خروج از اينجا ابهامي در مورد مباحث عنوان شده برايشان پيش نيايد.

اين مربي و كارشناس مسائل تربيتي ادامه داد: تمام سعي ما در اين مجموعه بر آن است كه مطالب ديني و اخلاقي را براي تأثير گذاري هر چه بيشتر، با زبان كودكانه به مخاطبان آموزش دهیم./س


برچسب ها: آموزش ، معارف ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.