تشکیلات خودگردان فلسطینی و جنبش حماس امروز اجازه پلیس رژیم صهیونیستی به گروه های افراطی یهودی را برای برگزاری مراسم در مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ؛ "محمود هباش"وزیر اوقاف و امور دینی در تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری گفت : غیر مسلمانان حق ورود به مسجد الاقصی را ندارند. تنها اعراب و مسلمانان در قبال مسجد الاقصی مسئولیت دارند.

"هباش" افزود همه تصمیمات اسرائیل در ارتباط با مسجد الاقصی « باطل و غیر قانونی است زیرا بر حق و قانونی نیست بلکه بر قدرت نظامی و قدرت سلاح متکی است ».

"هباش" درباره تکرار حملات گروههای یهودی به مسجد الاقصی هشدار داد.

وی گفت این حملات « اقدام خطرناکی است که بیم وقوع یک فاجعه را به دنبال دارد و از طرح رسمی اسرائیل برای تحمیل کنترلش بر صحنهای مسجد الاقصی حکایت دارد ».
یوحنان دانینو کمیسر پلیس اسرائیل دیروز اعلام کرد پلیس با ورود گروههای یهودی به مسجد الاقصی به عنوان اینکه صحنهای معبد سلیمان است مخالفتی ندارد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری این دعوت دانینو را « دعوت صریح به خشونت و هرج و مرج و درگیری و جنگ دینی در منطقه خواند».

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز در بیانیه ای اعلام کرد ادامه اظهارات و مواضع رسمی اسرائیل که به کنترل کامل یهودیان بر این مسجد و تقسیم آن دعوت می کند « یک روند بسیار خطرناک و تشویق باندهای یهودی تندرو برای حمله به مسجد الاقصی است».

"سامی ابو زهری" سخنگوی حماس نیز اجازه پلیس اسرائیل به یهودیان را برای ورود به مسجد الاقصی محکوم کرد.

وی از رهبران ، علما ، ملتهای عرب و مسلمان خواست به مسئولیتهای خود در رویارویی با این تحولات خطرناک که مسجد الاقصی را هدف قرار داده است عمل کنند .
ابو زهری از فلسطینیان در قدس و اعراب داخل اسرائیل ( فلسطینیان ساکن سرزمینهای اشغالی 1948میلادی ) خواست « به نقش پیشتازانه خود در حمایت از مسجد الاقصی عمل کنند ».

"ابو زهری" گفت ادامه مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطینی با اسرائیل « پوششی برای جنایات اشغالگران و اقداماتشان علیه ملت فلسطین و مقدسات فلسطینیان است ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار