فعال ضدجنگ آمريکايي در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيه گفت، هدف اصلي آمريکا از حمله به سوريه، تغيير رژيم اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ مجري اين شبکه ابتدا گفت، به نظر مي‌آيد اکثريت اعضاي کنگره آمريکا با پيشنهاد اوباما براي حمله به سوريه، مخالف باشند. حتي شمار آمريکايي‌هاي مخالف جنگ با سوريه از پنجاه و شش درصد در نظر سنجي‌ هاي هفته گذشته، به شصت و سه درصد در اين هفته افزايش يافته است. 

برايان بکر، فعال ضدجنگ آمريکايي، در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، با وجود اين مخالفت‌ها، کاخ سفيد ممکن است به نقطه نظرات ضدجنگ کنگره و مردم آمريکا هيچ توجهي نکند و همچنان به کار خود براي حمله به سوريه ادامه دهد. 

بکر افزود، هدف آمريکا از حمله به سوريه، مجازات دولت اين کشور براي استفاده از سلاح‌هاي شيميايي که صرفاً به آن متهم شده (و اين اتهام به اثبات نرسيده) نيست. وي تأکيد کرد، هدف آمريکا جلوگيري از استفاده از سلاح‌هاي شيميايي (در سوريه) در آينده نيز نيست. حتي هدف آمريکا نجات کودکان سوري نيست، بلکه دولت آمريکا خواهان تغيير رژيم (حکومت) سوريه است و دولتمردان آمريکايي مي دانند که حمله به سوريه، تنها راهِ رسيدن به اين هدف است. 

بکر اضافه کرد، البته آمريکا خودش مقادير بسيار زيادي از سلاح‌هاي شيميايي، بيولوژيکي و هسته‌اي دارد، اما با اين حال، طوري رفتار مي‌کند که گويي بازرس کل جهان يا پليس دنيا و خاورميانه (غرب آسيا و شمال آفريقا) است. وي تأکيد کرد، به ياد داشته باشيد که اين مسائل، صرفاً سياسي است. 

اين فعال ضدجنگ در خاتمه افزود، اکنون کنگره آمريکا با اين تصميم‌گيري مواجه است که کدام راه را انتخاب کند. آيا کنگره به مردم آمريکا (که مخالف جنگ‌اند) گوش خواهد داد يا به کساني که متعهد به جنگ‌افروزي هستند و هيچ توجهي ندارند که سوري‌ها، روس‌ها يا ساير مردم جهان چه مي‌گويند، زيرا به اين مسائل هيچ اهميتي نمي‌دهند. با اين حال، کنگره بايد تصميم خود را بگيرد.
برچسب ها: حمله ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار