تعاوني ها و تشکل هاي کشاورزي در افزايش درآمد کشاورزان و افزايش توليد نقش موثري را ايفا مي کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ايران بر سه بخش دولتي و خصوصي و تعاوني پايدار است و براساس قانون اساسي تعاوني ها يکي از بخش هاي مهم اقتصادي کشور است.

کاظم فرهمند عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: تعاوني ها و تشکل هاي کشاورزي در افزايش درآمد کشاورزان و افزايش توليد نقش موثري دارند.

وي گفت: در حاليکه کليد گروه توليد در دست تعاوني ها است اما از تعاوني ها و تشکل ها در سال هاي گذشته به خوبي استفاده نشده است.

فرهمند با اشاره به حضور دلالان در بخش کشاورزي گفت: بيش از 2 برابر درآمد حاصل از بخش کشاورزي در جيب دلالان مي رود در حاليکه با حضور پررنگ تر تعاوني ها اين مشکل حل خواهد شد.

اين عضو کميسيون کشاورزي تصريح کرد: تامين نقدينگي و افزايش سرمايه بخش توليدي دو راهکار اساسي و از عوامل تقويت اين تشکل ها است که با تقويت تعاوني هاي بخش هاي مهم اقتصادي کشور است.

در ادامه غلامرضا طاهري کارشناس اقتصادي گفت: اقتصاد ايران بر سه بخش دولتي و خصوصي و تعاوني پايدار است و براساس قانون اساسي تعاوني ها يکي از بخش هاي مهم اقتصادي کشور هستند.

وي افزود: در سال هاي اخير تشکل هاي تعاوني به دليل عدم حمايت و نبود نظارت با مشکلات بسياري مواجه هستند.

اين کارشناس اقتصادي با اشاره به نقش موثر تعاوني ها در بخش کشاورزي گفت: در بخش کاشت و برداشت و مبارزه با آفات هم تعاوني ها مي توانند نقش موثري را ايفا کنند.

طاهري در پايان خاطرنشان کرد: سياست هاي پولي و مالي در جهت حمايت از کشاورزان نبوده و راهکارهاي ارائه شده تنها بر روي کاغذ بوده و به مرحله اجرا در نيامده که تعاوني ها با کار علمي و دقيق تر مي توانند اعتماد از دست رفته به اين بخش را برگردانند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: موثر ، کشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار