معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و قائم مقام ستاد همایش تجلیل از مفاخر فارس گفت: به دستور استاندار، ستاد دائمی انتخاب و معرفی چهره‌های ماندگار در فارس ایجاد شده است.






به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه‌ی فارس، «کمال فیروزآبادی» افزود: بدون شک استان فارس گنجینه فرهختگان، مفاخر و بزرگان بسیار در عرصه‌های مختلف است که امکان تقدیر از این افراد در یک همایش و یک دوره وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر این اساس ستاد انتخاب و معرفی چهره‌های ماندگار ایجاد و مقرر شد حداقل هر دوسال یک‌بار، برنامه‌ی تجلیل از چهره‌های ماندگار در فارس برگزار شود.

فیروزآبادی تجلیل از فرهیختگانی که در اعتلای فرهنگ استان فارس قدم برداشته و نقش داشتند را قدمی ارزشمند و تاثیرگذار در الگوپذیری نسل جوان دانست و یادآور شد: فرهیختگان به عنوان بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی نقشی تأثیرگذار در به ثمر رسیدن برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه برعهده دارند.

وی با بیان این‌که در آیین‌نامه‌ی اجرایی ستاد چهره‌های ماندگار و مفاخر استان فارس دو شاخصه عمومی و اختصاصی پیش‌بینی شده است، گفت: سن بیش از 50 سال از شاخصه‌های عمومی و شاخص بودن در حوزه‌ی تخصصی، ابداع، اختراع، اثرگذاری، اکتشاف، تألیفات و آثار ارزشمند علمی، تأسیس مراکز علمی و پژوهشی، اخذ نشان‌های معتبر ملی و بین‌المللی از شاخصه‌های تخصصی انتخاب افراد است.

قائم مقام ستاد برگزاری چهره‌های ماندگار و مفاخر استان فارس گفت: اولین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر فارس روز چهارشنبه 20 شهریورماه در شیراز برگزار می‌شود.

فیروزآبادی، شناسایی و شناساندن چهره‌های برجسته و مفاخر استان در همه‌ی عرصه‌ها و حوزه‌ها، فراهم کردن بستری مناسب برای برقراری ارتباط و تعامل بین مفاخر استان در حوزه‌های مختلف، معرفی مفاخر استان به اشکال مختلف مثل برگزاری جشنواره و انتشار آثار و قدردانی و تشویق مفاخر استان و ایجاد انگیزه برای تلاش بهتر و بیشتر آنان، آشنایی عموم مردم و به‌ویژه قشر جوانان با مفاخر استان و ایجاد انگیزه، ترغیب و الگوسازی برای جوانان برای ادامه‌ی راه چهره‌های ماندگار و مفاخر استان را از اهداف این همایش برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: در همایش روز 20 شهریورماه امسال از برخی چهره‌های ماندگار و مفاخر استان در حوزه‌های فرهنگ و هنر، کشاورزی، صنعت معدن، آموزش و پرورش، آموزش عالی، پزشکی، ایثار و شهادت، خیرین، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و ورزشی تجلیل می‌شود. /ش
برچسب ها: تشکیل ، ستاد ، دائمی ، انتخاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.