نماينده آمريکايي تصريح کرد افکار عمومي و اکثر اعضاي کنگره با اقدام نظامي آمريکا عليه سوريه مخالف هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، آلن گريسون عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت فلوريدا و از اعضاي کميته امور خارجي کنگره در گفتگو با اين شبکه از واشنگتن گفت: دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هيچ طرح قابل قبولي براي جلوگيري از وقوع حمله ديگري با استفاده از تسليحات شيميايي ارائه نکرده است. در اين ميان بايد به نظر افکار عمومي آمريکا درباره حمله به سوريه توجه داشت. مردم آمريکا به شدت با حمله به سوريه مخالف هستند. به همين علت، اعضاي کنگره نيز با حمله به سوريه مخالفند. بررسي هاي واشنگتن پست نشان مي دهد بيست وشش عضو مجلس نمايندگان آمريکا با طرح حمله نظامي به سوريه موافق هستند حال آنکه دويست و چهل عضو مجلس نمايندگان با اين طرح مخالفند. روز گذشته دولت اوباما توانست يک راي در حمايت از اين طرح به دست بياورد اما شانزده نفر ديگر به جمع مخالفان اين طرح پيوستند. يکصد هزار نفر از مردم آمريکا نيز طوماري اينترنتي در مخالفت با حمله به سوريه امضاء کرده اند. مردم آمريکا حاضر نيستند وقوع جنگ ديگري در منطقه خاورميانه را تحمل کنند که آمريکا در آن درگير باشد.
وي در ادامه افزود: وقتي مردم آمريکا با جنگ مخالف باشند، هيچ دليلي وجود ندارد که آمريکا بخواهد وارد چنين جنگي شود. نخبگان سياسي آمريکا مي توانند درباره صلح و جنگ تصميم بگيرند اما مي بينيم که افکار عمومي نظر خودشان را با مشارکت در طومارهاي اينترنتي و اقداماتي از قبيل آن اعلام مي کنند. مردم حق دارند نظر خودشان را در اين زمينه بيان کنند. نتايج نظرسنجي ها نشان دهنده مخالفت شديد مردم آمريکا با هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه است. يکي از اعضاي کنگره آمريکا روز گذشته به من گفت بيش از يک هزار پيام الکترونيکي از حوزه انتخابي خود دعوت کرده است که از اين جمع فقط سه نامه در حمايت از حمله به سوريه بوده است.
وي  گفت: دولت آمريکا مطالبي را مطرح مي کند که هيچ اطمينان درباره صحت آن وجود ندارد. دولت آمريکا هيچ سند و مدرکي را فاش نمي کند که مدعي است توجيه کننده حمله نظامي به سوريه است. آمريکا گزارشهاي خود را درباره تعداد کشته هاي سوريه تغيير داده است. اين آمار و ارقام تغيير کرده است. در چنين شرايطي، مردم آمريکا نمي توانند به جزييات پي ببرند. دولت آمريکا حاضر نيست جزييات ماجرا را حتي به افرادي همانند من بگويد که از نظر سلسله مراتب اطلاعاتي حق دارند به اطلاعات طبقه بندي دسترسي داشته باشند. ورود به جنگ سوريه هيچ نتيجه اي به همراه نخواهد داشت. البته ما حاضر نيستيم وارد اين جنگ شويم. باراک اوباما در زمان رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري درسال 2008 از بي نتيجه بودن چنين جنگهايي سخن مي گفت.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار