مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به رشد 170 درصدی فروش سیگار در کشور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف سیگار کشور بالاتر از 70 میلیارد نخ است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ، معصوم نجفیان صبح امروز در مراسم بهره برداری از کارخانه تولید سیگار در ساری اظهار داشت: تولید مشارکتی سیگار سرلوحه شرکت دخانیات ایران قرار دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیای مازندران در تولید توتون و فاصله مناسب با مرکز دخانیات ایران  خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 700 هکتار از زمین‌های کشور زیر کشت توتون است و 8 هزار و 500 نفر در این بخش اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با مقایسه میزان مصرف سیگار در کشور روسیه و وضعیت تولید این کشور بیان داشت: این کشور می‌تواند مقصد صادرات سیگار ایران باشد.

وی گردش مالی تولید سیگار در کشور را 4 هزار و 650میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

نجفیان با اعلام اینکه مصرف سالانه سیگار 65 میلیارد نخ است، خاطرنشان کرد: اگر میزان قاچاق صادرات سیگار در کشور دقیقا رصد شود آمار مصرف سالانه بالاتر از 70 میلیارد نخ است.

وی در ادامه به تولید 40 میلیارد نخ سیگار در کشور اشاره کرد و افزود: 17 میلیارد نخ سیگار تولید ملی بوده است و بقیه با مشارکت سایر کشورها انجام شد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران خواستار همکاری ارگان‌های دولتی برای جلوگیری از قاچاق سیگار شد و بیان داشت: با پشت میز نشستن نمی‌شود راه مبارزه با قاچاق کالا را بست.

وی اذعان داشت: نهادهای حاکمیتی هیچ اقدامی در حق دخانیات نکردند.

نجفیان با انتقاد از اقدامات وزارت بهداشت برای درج تصاویر بهداشتی بر روی پاکت‌های سیگار ابراز داشت: ما نسبت به درج بهداشتی بر روی سیگار مشکلی نداریم ولی نصب تصاویر بهداشتی منجر به ایجاد رانت در این بخش شد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در ادامه به تنوع محصول تولیدی در شرکت دخانیات ایران اشاره کرد و گفت: مشکل تنوع محصول در دخانیات نداریم.

نجفیان به رشد 170 درصدی فروش سیگار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت به 5 ماه گذشته فروش مناسبی داشتیم.
برچسب ها: مازندران ، سیگار ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.