با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و انجمن چشم پزشکی ایران همایش ملی اپتومتری با حضور اپتومتریست‌های کشور در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در مراسم پایانی این همایش که دیروز برگزار شد، دبیر همایش اپتومتری در اردبیل در سخنانی اظهار داشت: ما همه ساله با کمک انجمن چشم پزشکی ایران و دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولی اصلی این حوزه همایش‌هایی را در مناطق مختلف برگزار می‌کنیم که امسال تصمیم گرفتیم این همایش خارج از مرکز کشور و برای اولین بار در استان اردبیل برگزار شود.

حمید شیرعلیوند گفت: این سمینار با هدف بازآموزی اپتومتریست‌ها و فعالان این حوزه برگزار می‌شود که امیدواریم نتیجه و ثمره آن آموزش و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در درمان و مداوای بیماری‌های مختلف چشم باشد.

وی افزود: در این همایش سعی شد با طرح موضوع عیوب انکساری چشم، ناهنجاری‌های ناشی از این عیوب به ویژه هماهنگ نبودن طول و عرض چشم در نگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد تا صدمات ناشی از آن به حداقل برسد.

دبیر همایش اپتومتری در اردبیل تصریح کرد: در این همایش سعی شد 10 مقاله برتر اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان متخصص و فوق تخصص ارائه شود تا از این مقالات با هدف رفع معایب احتمالی استفاده لازم صورت بگیرد.

شیرعلیوند خاطر نشان کرد: در این همایش علاوه بر تحلیل و بررسی عیوب انکساری چشم در مورد تجویز لنز و عینک‌های متعدد رنگی بحث‌ها و بررسی‌های کارشناسی و تخصصی انجام شد تا نحوه تجویز و ارتقای سلامت بینایی افراد جامعه به صورت مشخص معلوم شود.

وی در ادامه افزود: استان اردبیل توانست میزبان خوبی برای این همایش ملی باشد که امیدواریم دستاورد آن کمک به اپتومتریست‌هایی باشد که در این عرصه صادقانه و بی‌ریا زحمت می‌کشند/س.

برچسب ها: اردبیل ، همایش ، اپتومتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.