رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از سرمايه گذاران براي خريد هواپيما و نوسازي ناوگان حمل و نقل هوايي دعوت كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خلبان حميدرضا پهلواني در "همايش نقش حراست شركت هاي هواپيمايي امنيت صنعت هوانوردي" كه به منظور ارتقا شاخص‌هاي امنيت پرواز در كشور و بررسي راهكارهاي ارتقا شاخص‌هاي امنيتي پرواز برگزار شد، گفت: در صورتي که سرمايه گذاران وارد صحنه شوند تمام راهنمايي هاي لازم براي خريد هواپيما و ورود آن به كشور ارائه مي شود.

وي افزود: در يك و نيم سال اخير برغم تحريم هاي غرب 38 فروند هواپيما با تلاش شركت هاي خصوصي به ناوگان حمل و نقل هوايي کشور افزوده شده است.

خلبان پهلواني همچنين اظهارداشت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته تا سال 1404 بايد تعداد هواپيماهاي ناوگان حمل و نقل هوايي کشور به 550 فروند برسد كه نيازمند بازكردن بستر سرمايه گذاري در اين عرصه است.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري يادآور شد: صنعت هوايي کشور در يك سال گذشته بر روي لبه تيز تحريم ها بوده است و جهان غرب تلاش مي کند از ورود فناوري ها جلوگيري کند اما با اين وجود با سرمايه گذاري بخش خصوصي اين تلاش ها بي نتيجه مانده و با ورود هواپيماي جديد هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي ناوگان حمل نقل عمومي ارتقا يافته است.

وي در ادامه اظهار داشت: بر اساس اعلام نتيجه بازرسي‌هاي سازمان بين‌المللي هواپيمايي کشوري ايكائو ايران جزء 10 كشور برتر در زمينه رعايت استانداردهاي امنيت پرواز است.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: نتايج منتشر شده بازرسي‌هاي ايكائو از ايران نشان مي‌دهد كه وضع 7 شاخص از 8 شاخص مورد بررسي بازرسان ايكائو بهتر از وضع نرم هاي جهاني است.

پهلواني خاطرنشان كرد: در حوزه قانون گذاري مربوط به امنيت قوانين پرواز متوسط كاستي‌هاي 155 عضو اين سازمان 15و 8 صدم درصد است اما متوسط كاستي هاي کشورمان در اين شاخص 14 و 29 صدم درصد گزارش شده است.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري ياد آور شد: در شاخص مقررات و برنامه‌هاي امنيت پرواز متوسط كاستي‌هاي جهاني 22 و 36 صدم درصد بوده اما در کشورمان 7 و 6 صدم درصد است.

خلبان پهلواني افزود: وضع كاستي‌هاي شاخص اقتدار دولت‌ها در امنيت پرواز 15 و 91 صدم درصد است اما در كشورمان درصد كاستي‌هاي اين شاخص 3 و 64 صدم گزارش شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت : در اين گزارش نرم جهاني وضعيت كاستي‌هاي توانايي افراد و آموزش 3 و 92 صدم درصد و نرم كشورمان يك و 89 صدم درصد، راهنمايي‌هاي فني و ابزارهاي امنيتي در دنيا 36 و 30 صدم درصد و در كشورمان 16 و 98 صدم درصد، شاخص الزامات فني و رعايت گواهينامه‌هاي بين المللي در جهان 36 و 72 صدم درصد و در كشورمان و 31 و 82 صدم درصد و شاخص حل دغدغه‌هاي امنيتي پرواز در دنيا 46 درصد و در كشورمان 25 درصد گزارش شده است.

وي افزود‌: درصد كاستي شاخص كنترل كيفيت در بحث امنيتي تنها شاخصي است كه بيشتر درصد كاستي‌هاي نرم‌هاي جهاني گزارش شده و ارتقا در اين شاخص نيازمند همكاري دستگاههاي ديگر با اين سازمان است.

خلبان پهلواني گفت‌: بازرسان اين نهاد بين المللي در چارچوب بررسي وضع امنيت پرواز موضوع ماده 17 قوانين سازمان بين المللي ايكائو ، سال گذشته 10 روز از وضع امنيت پروازهاي داخلي و خارجي بازديد كردند كه نتايج اين بازرسي ها پس از 6 ماه در پايگاه اطلاع رساني اين سازمان منتشر و به سازمان هواپيمايي کشورمان هم ابلاغ شده است.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري همچنين اعلام کرد : به استثناي پروازهاي حج امسال همه پروازهاي خارجي از جمله پرواز عمره گزاران و حجاج به فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) منتقل مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ، هواپیمایی ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار