شبکه پنج تلويزيون فرانسه گزارش داد: 28 کشور اروپايي درخصوص مداخله نظامي در سوريه با فرانسه و آمريکا موافق نيستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه پنج تلويزيون فرانسه افزود: چانه زني هاي ديپلماتيک درخصوص بحران سوريه همچنان ادامه دارد. 28 کشور اروپايي از گزينه نظامي عليه دمشق که مورد حمايت واشنگتن و پاريس قرار دارد، حمايت نکردند. 

گزارشگر اين شبکه گفت: اتحاديه اروپا بدون آن  که وارد جزئيات شود خواستار پاسخي روشن و محکم به حمله شيميايي انجام گرفته در سوريه شد.

کاترين اشتون از حمله شيميايي در سوريه گفت و ضمن محکوم کردن اين اقدام، از اخباري که به نظر مي رسد مسئوليت اين حمله را متوجه دمشق مي داند، سخن به ميان آورد.

گزارشگر افزود: اشتون بر ضرورت محاکمه عاملان اين حمله در دادگاه جنايي بين المللي تاکيد کرد و خواستار حل سياسي اين بحران سوريه شد.

اين بيانيه محتاطانه به سختي مي توانست انزواي فرانسه را که خواستار مداخله نظامي فوري عليه دمشق است، پنهان کند.

جان کري نيز در اين ميان تقريبا با شکست مواجه شد. جان کري وزير امور خارجه آمريکا به ليتواني رفته بود تا بتواند حمايت اروپايي ها را براي سياست هاي مداخله جويانه آمريکا جلب کند. اما او به هر ترتيب خود را راضي نشان داد. کري از بيانيه پايان گردهمايي وزراي امور خارجه اروپايي ابراز رضايت کرد. 

گزارشگر گفت: آمريکا بايد بداند که اکثريت افکار عمومي با مداخله نظامي در سوريه مخالف است. شنبه باراک اوباما پس از بازگشت از اجلاس سران گروه بيست از کنگره خواست تا از طرح حمله به سوريه حمايت کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار