تاکنون 380 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ استاندار گیلان در ستاد راهبردی چای با اشاره به برداشت 73 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 610 ميليارد ریال از ابتدای چين اول تاکنون گفت : 380 ميليارد ریال از قیمت برگ سبز خریداری شده از جایکاران پرداخت شد که 50 ميليارد ریال به صورت خريد آزاد 220 ميليارد ریال توسط دولت و 110 ميليارد ریال نيز توسط کارخانه داران پرداخت شده است .

کيهان هاشم نيا با بيان اينکه قيمت مناسب برگ سبز چای و پرداخت به موقع همواره دغدغه اصلی برای چايکاران بوده است گفت : به رغم افزايش قيمت برگ امسال مبلغ بیشتری به چايکاران پرداخت شده است اما تا زمانيکه انتظار چايکاران برای دريافت مطالبات به 3 روز کاهش نيابد نمی توانيم از عملکرد خود راضی باشيم .

نماينده هيات دولت در امور چای افزود : اگر چه کارخانه داران در مجموع نسبت به سال های گذشته در پرداخت مطالبات عمکرد خوبی داشتند اما هنوز بدهی چايکاران به صورت کامل پرداخت نشده است .

استاندار گيلان با اشاره به ساز و کار تجهيز منابع توليدکنندگان و بازرگانان برای اعمال اقتصاد بازار چای گفت   : تاکنون حدود 6هزارتن برگ سبز به صورت آزاد خريداری شده و چايکاران بهای برگ سبز را دريافت کردند از اين رو هر چقدر اقتصاد بازار چای به سمت خريد آزاد برود مشکلات چايکاران کمتر می شود.

رئيس سازمان چای کشور نيز در اين نشست گفت   : از 73 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده امسال 31 هزار تن معادل 46 درصد درجه يک و بقيه درجه 2 بوده است .

وی گفت : از اين مقدار برگ سبز چای 16 هزار و 451 تن چای خشک توليد شده است . /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.