نماینده مردم لاهیجان گفت: مدیران ناکارآمد و دنیاطلب باید با قدرت و قوت تغییر کنند.

مدیران ناکارآمد باید برکنار شوند/ واردات بیش از اندازه چای و برنج مغایر اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نطق میان دستور مجلس و در صحن علنی امروز (چهارشنبه، سوم آبان) اظهار کرد: درخواست می‌کنم مدیران ناکارآمد و دنیاطلب را با قدرت و قوت تغییر دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچون امام راحل از ابتدا مسئولان کشور را به ساده زیستی توصیه و تأکید کردند و اولویت‌های نظام را معیشت و اقتصاد قرار دادند.

نیکفر ادامه داد: مقام معظم رهبری راه حل تورم، رکود، فساد اقتصادی، قاچاق، آسیب‌های اجتماعی را اقتصاد مقاومتی دانستند و در بیانات خود فرمودند اقتصاد مقاومتی باید درون‌زا، برون زا، عدالت‌محور، دانش‌بنیان با رویکرد جهادی باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مردم متولی دفاع از کشور بودند بنابراین عزم ملی هم در حوزه اقتصاد مقاومتی چاره حل مشکلات موجود است.

وی یادآور شد: بخش خصوصی که امروز در کشور وجود دارد با تلقی مردم بنیانی متفاوت است چرا که مردم حتی در رفع تأمین نیازهای اولیه خود در اقتصاد مشارکت ندارند، همچنین مطالبه اصلی مردم که دولت هم باید به آن توجه کند لازم است در چارچوب درون‌زایی و برون‌گرایی قرار گیرد اما برخی مواقع عکس آن عمل می‌شود.

نیکفر بیان کرد: رویکرد اقتصاد مقاومتی جهادگرا نیست به همین دلیل مشکلات زیادی در کشور به وجود می‌آید، اگر سیاست اقتصاد مقاومتی به درستی محقق شود مردم آثار آن را در زندگی خود مشاهده می‌کنند در حالی که اکنون تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی با مشکلات خاص خود مواجه هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل یادآور شد: واردات بیش از اندازه چای و برنج مغایر قانون و اقتصاد مقاومتی است متأسفانه در سال جاری بیش از یک میلیون تن برنج وارد کشور شد و تولید حدود 20 هزار تن چای خشک داخلی هم بازار و هدف مناسبی ندارد.

وی متذکر شد: چای‌کاران علی رغم فروش تضمینی محصول خود برای دریافت بهای محصول اقدامی کمتر از گدایی انجام نمی‌دهند.

نیکفر در تذکری به وزیر بهداشت و درمان گفت: از وزیر بهداشت درخواست می‌کنم در پرداخت مطالبات پزشکان تمام وقت و پرسنل و پرستاران اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل تصریح کرد: صنعت گردشگری در اشتغال، تحول و بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیرگذار است لذا این موضوع باید در شهرستان‌های کشور از قبیل لاهیجان و سیاهکل مورد توجه ویژه قرار گیرد و با ایجاد وزارت گردشگری می‌توان این اهداف را محقق کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت به وضعیت معیشت فرهنگیان، کارمندان و بازنشستگان توجه ویژه اعمال و نسبت به بررسی وضعیت کشاورزان دیلمان و احداث سد در این منطقه اقدام و مشکلات موجود را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار