،مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران در زنجان گفت: تاکنون 130 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی به شیوه سنتی تثبیت مالکیت شده است که با توجه به مزایای کار به شیوه نوین دستورالعمل کاداستر اراضی را در حال انجام داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان 

خیری با بیان اینکه طرح کاداستر یک شیوه مدرن ثبت مالکیت منطبق بر فضای الکترونیک است افزود: در این روش همه اطلاعات اعم از حقوقی، توصیفی و اطلاعات مکانی اراضی در یک بسته جمعآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 میلیون هکتار از اراضی ملی در طرح کاداستر ساماندهی شدهاند، ادامه داد : باید با تولیگری عرصه‌های ملی و دولتی از هرگونه تجاوز و تعدی به این سرمایههای ملی جلوگیری شود زیرا تا زمان ثبت مالکیت در این اراضی هجوم سودجویان را در عرصههای ملی شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر امکان سودجویی و دخل و تصرف در هیچ عرصهای وجود نخواهد داشت.

خیری با بیان این که منابع طبیعی متولی تعیین مالکیت در 85 درصد از اراضی کشور است خاطر نشان کرد :بنابراین این سازمان، عنوان اصلیترین مرجع دولتی اطلاعات مورد نیاز این طرح را تولید و در اختیار اداره ثبت قرار میدهد که پس از تایید اداره ثبت در سامانه مربوطه قرار میگیرد که تایید اداره ثبت به معنی تهیه سند تک برگی در این طرح است./س

برچسب ها: ملی ، اراضی ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.