انتشارات سوره مهر كتابی دیگر از مجموعه كتاب‌های آموزش نویسندگی را درباره زندگی‌نامه نویسی منتشر می‌كند. عنوان این كتاب «زندگی‌نامه خودتان را بنویسید» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، حسن هاشمی میناباد، مترجم این اثر در گفت وگو با پایگاه خبری سوره مهر درباره موضوع اصلی این كتاب گفت: «این كتاب آموزش نوشتن زندگی‌نامه شخصی است و زندگی‌نامه نویسان، بزرگان و مشاهیر و حتی افراد عادی نیز می‌توانند برای نوشتن افكار و تجربیات خود از این كتاب بهره ببرند.» 

وی همچنین با اشاره به عنوان فرعی این كتاب كه جمله «لازم نیست حتما مشهور باشید» است، اظهار داشت:«اهمیت اصلی این كتاب برای مخاطبانی است كه حتی به ذهنشان هم خطور نمی‌كند زندگی‌نامه بنویسند. نویسنده این كتاب معتقد است انتقال تجربیات به نسل‌های آینده وظیفه همه افراد است و زندگی‌نامه افراد عادی می‌تواند در مطالعات تاریخی، فرهنگی، جامعه‌شناسی و روانشناسی مورد استناد پژوهشگران قرار گیرد.» 

این مترجم برجسته و مدرس ترجمه در دانشگاه آزاد اراك درباره وجوه زبانی كتاب «زندگی‌نامه خودتان را بنویسید» افزود: «زبان این كتاب بسیار خودمانی و صمیمانه است، در نتیجه مخاطب می‌تواند به خوبی با كتاب ارتباط برقرار كرده و در مسیر نوشتن زندگی‌نامه قدم بردارد.» 

كتاب «زندگی‌نامه خودتان را بنویسید» را «استیو زوسمِر» كه حرفه اصلی وی خبرنگاری و مستندنگاری برای تلوزیون است در سال 2007 نگاشته و منتشر كرده‌است. 

گفتنی است ترجمه حسن هاشمی میناباد از این كتاب دارای 300 صفحه است و به زودی در دسترس علاقمندان به زندگی‌نامه نویسی قرار خواهد گرفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار