يکي از معتبرترين کتا‌ب‌هاي مرجع دنيا در زمينه «قرنيه و عيوب انکساري» که فصل34 آن را دکتر سيامک زارعي‌قنواتي به نگارش درآورده، درکتابفروشي‌هاي معتبر جهان و بصورت اينترنتي در سطح بين‌المللي در حال فروش است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  اين کتاب يک هزار و 600صفحه‌اي با عنوان "Copeland and afsharis Basic and principles and practice of cornea"  اصول پايه و باليني قرنيه، در سال 2013 به چاپ رسيده و بيشتر اساتيد برجسته چشم‌پزشکي دنيا در زمينه قرنيه و جراحي‌هاي عيوب انکساري از جمله پروفسور کپلند، پروفسور يو و پروفسور ملس در نگارش آن مشارکت داشته‌اند.

به پيشنهاد دانشگاه UCLA آمريکا، دکتر سيامک زارعي‌قنواتي، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد بدليل سوابق تحقيقاتي در زمينه سلول‌هاي بنيادي قرنيه، فصل 34 اين کتاب مرجع را با همکاري يکي از اساتيد خود در اين دانشگاه به نام پروفسور Deng در 19صفحه تأليف کرده است.

اين کتاب که يکي از معتبرترين کتب در زمينه قرنيه و عيوب‌انکساري است، در دو جلد همراه سه عدد Dvd حاوي اعمال جراحي قرنيه و بصورت مصور و تمام رنگي به چاپ رسيده است.

چشم‌پزشکي ايران در سال‌هاي اخير پيشرفت چشمگيري داشته و در حال حاضر در منطقه جزو برترين‌ها بوده و بزرگترين و مهمترين اعمال جراحي چشم با کيفيت بسيار مناسب همانند کشورهاي پيشرفته جهان در کشور انجام مي‌شود. اين درحاليست که امروزه تحقيقات گسترده‌اي نيز درباره کاربرد سلول‌هاي بنيادي قرنيه در همه جاي دنيا انجام مي‌شود.

در سوختگي‌هاي شيميايي و آسيب‌هاي قرنيه، اين سلول‌ها از بين رفته و موجب کوري فرد مي‌شود که با پيوندهاي معمول قرنيه قابل درمان نيستند. بر اين اساس در بيشتر کشورهاي دنيا از جمله ايران، با جدا کردن سلول‌هاي بنيادي قرنيه و کشت آن و پيوند مجدد در قرنيه، زمينه برگشت ديد براي چشم آسيب‌ديده فراهم مي‌شود.

به اين ترتيب بنظر مي‌رسد اين رشته يعني سلول‌هاي بنيادي قرنيه در آينده مي‌تواند در درمان بيماري‌هاي قرنيه نقش بسزايي ايفا کند./ح
برچسب ها: تالیف ، کتاب ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار