مدير عامل بنياد فرهنگي رضوي از برگزاري هشتمين جشنواره خورشيد ولايت در دهه كرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از ستاد خبري جشن هاي ميلاد رضوي، سيد علي مدني گفت: اين جشنواره در آغاز دهه كرامت كه تجلي انوار رضوي است، آغاز مي شود و با ولادت امام رضا(ع) به پايان مي رسد.

وي افزود: بنياد فرهنگي با انعقاد تفاهم نامه با اداره كل فرهنگي وزارت آموزش و پرورش، اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي و موسسه فرهنگي قدس، اين جشنواره را برگزار مي كند.

وي با بيان اين كه دانش آموزان ايراني داخل و خارج از كشور، با ارسال آثار خود به ادارات مربوطه، در اين جشنواره شركت مي كنند، گفت: خورشيد ولايت از بزرگ ترين جشنواره هاي تربيتي و مذهبي كشور است كه با هدف اشاعه سنت و سيره رضوي، بين دانش آموزان داخل و خارج از كشور برگزار مي شود.

مدني افزود: 13 هزار دانش آموز از سراسر كشور،60 هزار اثر را به ادارات مربوطه ارسال كردند كه بعد از داوري،8462 اثر به دبيرخانه ارسال شده است. از اين تعداد، 3645 اثر در رشته هاي دل نوشته، نقاشي و خوشنويسي مربوط به مقطع ابتدايي و 2481اثر در رشته هاي دل نوشته نقاشي و خوشنويسي، داستان، شعر، وبلاگ، عكاسي و سرود مربوط به مقطع راهنمايي و 2336 اثر در همين رشته ها مربوط به مقطع متوسطه است.

مدني هم چنين گفت: با توجه به نام گذاري امسال به عنوان «حماسيه سياسي، حماسه اقتصادي» از سوي رهبر انقلاب، بررسي مولفه هاي حماسه سياسي و اقتصادي در سيره رضوي و معرفي شاخص هاي آن از ديگر نيازهاي روز جامعه است.

وي با اشاره به نگاه عميق امام رضا(ع) به علم و دانش و ايجاد نهضت ترجمه در دوران آن حضرت، گفت: زماني كه از علم حضرت رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد در زندگي خود بهره بگيريم مي توانيم بگوييم امام رضا(ع) غريب نيستند.

رسالت بنياد فرهنگي رضوي، نخبه پروري است

مدير عامل بنياد فرهنگي رضوي،رسالت این مجموعه را بر اساس سند چشم انداز آستان قدس رضوي و اساس نامه تعيين شده، آموزش، پرورش و پژوهش، تربيت نيروي متخصص و متعهد و نخبه براي جهان اسلام عنوان كرد و گفت: بر آنيم تا به اين روش، سيره رضوي را به سراسر جهان اسلام به وي‍ژه دانش آموزان معرفي كنيم.

وي با تاكيد بر ضرورت گسترش امکانات به منظور رفع نیازها و تنگناهای آموزشی، ادامه داد: دستیابی به خودکفایی آموزشی جامعه اسلامی از طریق تربیت نیروی انسانی شایسته، متعهد و کاردان امكان پذير است.

مدني افزود: بنياد فرهنگي رضوي در راستاي تحقق سند چشم انداز و نيز اسناد بالا دستي، با رويكرد آموزشي، پرورشي و اداري، برنامه ريزي كوتاه مدت سالانه را در دستور كار قرار داده و در آن به منابع انساني توجه ويژه اي كرده است.

وي با بيان اين كه نيروهاي انساني متخصص و باتجربه، پيش برنده اهداف سازمان هستند، گفت: منابع انسانی اساسی ترین زیر بنای بنیاد فرهنگی رضوی است كه با بهره گیری از سیستم های فناوری جدید و امکانات و تجهیزات روز آموزشی مشغول به فعالیت هستند.

وي دبیران را یکی از محوری ترین عوامل موثر در کیفیت آموزش دانست و گفت: اساس جذب نیروی انسانی ماهر، داشتن لیاقت و تعهد در کار همراه با تخصص است که در این راستا، با اقدام به شناسایی، جلب اعتماد و جذب متعهدترین،کارآمدترین و با تجربه ترین نیروهای آموزشی از سطح نواحی مشهد در این مسیر گام برمی داريم.

مدير عامل بنياد فرهنگي رضوي گفت: با تنظیم برنامه استراتژیک در حوزه هاي آموزشي پرورشي، فناوری، پژوهشی، اداری، مالی و تنظیم برنامه کوتاه مدت یک ساله، مدیریت کیفیت در مدارس امام رضا(ع) استقرار پیدا کرده که این اهداف از سند چشم انداز آستان قدس رضوی و اساس نامه بنیاد فرهنگی رضوی احصا گردیده است.

وي افزود: با تنظیم برنامه 5 ساله که هر سال، قسمتی از آن طی می شود، بر آنیم تا بتوانیم به اهداف اصلی در قالب برنامه های علمی و پژوهشی برسیم.

رونمايي از كتاب pick up English برای مقطع دبستان

مدير عامل بنياد فرهنگي رضوي در اين نشست از كتاب «pick up English » رونمايي كرد.

مدني در توضيح اين اثر گفت: در ادامه پروژه تامین محتوای آموزشی مناسب و مطلوب رده های سنی پیش دبستانی تا پایان مقطع ابتدایی، با دعوت از افراد صاحب نظر و متخصص در این رشته، کتب زبان انگلیسی و کتاب کار برای پایه چهارم تاليف شد.

وی افزود: در تالیف این کتب، طی جلسات متعدد بحث و تبادل نظر از مولفین در خواست شد، ضمن توجه ویژه به سیاست ها، راهبردها، خط مشی ها و اهداف بنیاد فرهنگی رضوی نسبت به تالیف کتب استاندارد، با محتوای صد در صد اسلامی ایرانی اقدام كنند.

وي از استقبال ويژه مدارس نهادهاي گوناگون و همچنين مدارس اسلامي كشور مالزي از اين كتاب خبر داد و گفت: آمادگي داريم كه اين كتاب را در اختيار اين نهادها قرار دهيم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.