با محدودیت سرعت نميتوان جلوی خطاها و مشکلات را گرفت و اگر خواهان مرتفع شدن معضلات هستیم بهتر است محتوا و ارزش افزوده و هر نوع خدمت در حوزه فناوری اطلاعات به بخش خصوصی واگذار شود.

مسعود ریاضیات، رئیس شرکتهای کارفرمایان اینترنتی در گفتگو با خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران بیان داشت:طی چند سال گذشته حوزه ict با معضلات فراوانی مواجه بود که کندی سرعت اینترنت و کیفیت پایین آن ملموس ترین آنها بود.

 وی افزود:جایگاه ایران از نظر اینترنت پرسرعت باید بالاتر از سایر کشورهای منطقه باشد و هر قدر سرعت اینترنت و کیفیت آن بیشتر باشد خدماتی که بر بستر آن به کاربران ارائه میشود به مراتب بهتر خواهد بود.

وی بانکداری الکترونیک،تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی را از جمله خدماتی دانست که نیازمند اینترنت پرسرعت هستند و اظهار داشت:بهتر است وزارت ict بسترهای لازم را در این زمینه فراهم کند و محتوا و ارزش افزوده و هر نوع خدمتی که در این حوزه باید به کاربران ارائه شود را به بخش خصوص واگذار کند .

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات اینترنت پرسرعت را از دروازه های بین الملل وارد کرده و بسترهای لازم را برای ارائه محتوا در این حوزه به بخش خصوصی واگذار کند گفت:بخش خصوصی با رقابت سعی میکند بهترین نوع خدمت را به مخاطبان خود ارائه دهد و به جایگاهی در این حوزه دست خواهیم یافت که اگر قابل مقایسه با کره جنوبی نباشد حداقل در بین کشورهای منطقه بالاترین خواهیم بود.

به گفته ریاضیات کاهش تصدی گری دولت و فراهم کردن بسترها برای حضور بخش خصوصی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید بیش از پیش مورد توجه مسولان امر قرار گیرد./ح
برچسب ها: سرعت ، اینترنت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار