بازاريابي اينترنتي در ايران نتوانسته به موفقيت قابل توجهي در كنار تجارت الكترونيك دست يابد.

دكتر علي اكبر جلالي، پدر علم و فناوري اطلاعات ايران با اشاره به اينكه تجارت الكترونيك زماني تحقق پيدا مي‌كند كه فروشندگان توليدكنندگان و ارائه دهندگان سرويس‌ها و خدمات بتوانند با قواعد بازاريابي اينترنتي آشنا باشند به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازاريابي اينترنتي به توليد كنندگان و ارائه دهندگان سرويس‌هاي مختلف كمك مي‌كند تا با هزينه كم كالاها و خدمات خود را به بخش بزرگي از مصرف كنندگان معرفي نمايند.

وي افزود: در اين راستا تبليغات الكترونيكي، وجود زيرساخت مناسب از نظر سخت افزاري و نرم افزاري و همچنين مغز افزارها به همراه اراده و عزم ملي شرط لازم برگ توسعه بازاريابي اينترنتي است.

وي به نقش دولت‌ها بعنوان تسهيل كننده در امور زيرساخت و تهيه قوانين پشتيبان اشاره كرد و گفت: چنانچه پهناي باند مناسب دسترسي براي شهروندان و ارائه كنندگان بازاريابي اينترنتي نداشته باشيم نتيجه‌اي از هيچ كدام از اقدامات نخواهيم گرفت.

وي همچنين به نقش بخش خصوصي در اين نوع بازاريابي اشاره كرد و اذعان داشت: متاسفانه بخش خصوصي آموزش و دانايي مورد نياز را به منظور توسعه بازاريابي اينترنتي ندارد و كالاهاي ايراني بصورت يك برند در سطح جهاني شناخته شده نيستند و اين در حالي است كه اگر كالاهاي ايراني از مرغوبيت بهتري نسبت به كالاهايي كه برند شده‌اند و نام و نشان جهاني دارند برخوردار باشند باز نمي‌توانند در بازاريابي اينترنتي موفقيت چشمگيري داشته باشند./ح

برچسب ها: فناوری ، اینترنت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار