وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین روز هفته دولت برنامه های کاری اش را تشریح کرد.


به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران برنامه گفتگوی ویژه خبری در چهارمین روز از هفته دولت میزبان واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود تا برنامه های این وزارتخانه را در حوزه تلفن همراه،تلفن ثابت،افزایش پهنای باند اینترنت،اینترنت ملی مورد بحث و بررسی قرار دهد.
 
بر اساس این گزارش واعظی در این برنامه با تشریح پنج محور اصلی در این وزارتخانه گفت:یکی از فعالیت های مهم این وزارتخانه به حوزه مخابرات برمیگردد که مردم بیشتر تحت  عنوان تلفن و موبایل با آن آشنا هستند.
 
وی در خصوص اولویت بعدی برنامه هایش به انواع فعالیت های حوزه پست و پست بانک اشاره کرد و همچنین از فناوری اطلاعات و تمامی موضوعات مربوط به it و اینترنت به عنوان مبحث چهارم یاد کرد.
واعظی به تحقیقات و ساخت در حوزه فضا و ماهواره به عنوان چهارمین بخش و در نهایت موضوع پژوهش و زنجیره تولید خدمات بازرگانی و صادرات در حوزه محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات را پنجمین بند برنامه هایش معرفی کرد.
 
وی گفت:در وزارت ارتباطات بنا داریم بتوانیم زیرساخت آنچه امروز مردم نیاز دارند را توسعه دهیم که این توسعه به بخش های تلفن ثابت،همراه و پهنای باند برمیگردد و امیدواریم با این توسعه ابعاد فعالیت اینترنتی توسعه پیدا کند.
 
وی افزود:طبق برنامه بنا داریم تا خدمات رسانی به مردم را به عنوان اساسی ترین رسالت دولت به انجام برسانیم زیرا بیشترین کار این وزارتخانه در تعامل و خدمات رسانی به مردم است.
 
واعظی گفت:به دنبال این هستیم که همزمان با پیشرفت سریع ictدر دنیا ،این صنعت را در کشور به روز گردانیم و همچنین در این راستا توجه خاصی به بخش خصوصی و بومی سازی داریم همچنین طبق برنامه ازعلم دانشمندان و فارغ التحصیلان رشته های IT و مخابرات بهره گرفته و در شرایط جدید این وزارتخانه در توسعه کشور و فرهنگ سهیم باشیم.

*در بخش تلفن همراه دو ضعف وجود دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادمه اظهار داشت: دو ضعف در ارتباط با تلفن همراه و جود دارد یکی از ضعف های آن این است که اوپراتوریهای ما متعلق به بخش غیر دولتی است و همه توجه آنها به شهرهای بزرگ و کمتر به مناطق مرزی و روستایی توجه شده است و ضعف دیگر همه اپراتورها به دنبال کمیت بوده و به دنبال این هستند که تعداد زیاد شود ما باید به دنبال افزایش کیفیت باشیم براین اساس برای رفع این مشکل از بخش تنظیم مقررات درخواست شد مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دهند تا مشخص شود که ضعف در کجای شهرها و مناطق وجود دارد اقدام دیگر تلفن گویایی طراحی کرده تا با مردم ارتباط مستقیم داشته و مردم بتوانند مشکلات خود را بیان کنند و سومین اقدام ما با گران شدن تعرفه ها موافق نیستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک و آموزش الکترونیک است که اینها بسته هایی هستند که باعث پیشرفت و رفاه شده در زمینه ماهواره پیشرفت و پرتاب موفقیت آمیزی داشتیم که نشان دهنده توانایی علمی دانشمندان و متخصصین ما بوده است و تکنولوژی ماهواره تکنولوژی بسیار پیچیده ای است ما در این زمینه گروه های مختلفی داریم که بسیار خوب کار کرده که نشان دهنده اعتماد به نفس علمی و اقتدار علمی آنهاست.

واعظی اضافه کرد: اینترانت ملی یا شبکه ملی اطلاعات کلیدش خورده ولی روند پیشرفت آن کند بوده که این موضوع بسیار مهمی است ما باید از نظر محتوا بسیار غنی باشیم که مردم احساس کنند همه نیازمندی هایشان تامین شده است.

وی در خصوص امنیت در فضای مجازی تصریح کرد: امنیت در فضای مجازی بخشی از جنگ نرم است که وظیفه داریم از همه اطلاعات و تکنولوژی خودمان حفاظت کرده که در این زمینه روش های مخلتفی را در پیش گرفته ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پست خاطر نشان کرد: تکنولوژی ارتباطات در حال سرعت است پست سنتی باید تغییر پیدا کرده و باید پست را با اینترنت ادغام کنیم و با هماهنگی بین دولت و مجلس پست مدرن می شود.

واعظی در پایان خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات زیرساخت توسعه کشور است و در هیچ کشوری در دنیا نمی توان پیدا کرد که نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات پر رنگ نباشد./ف


برچسب ها: ارتباطات ، واعظی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار