در حاليكه آرش ميراسماعيلي به خاطر نتايج ضعيف جودو د مسابقات قهرماني جهان از مردم عذرخواهي كرد، رئيس فدراسيون اين نتيجه را دور از انتظار نمي داند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، محمد علی رستگار افزود: این دوره از مسابقات  در سطح بالایی برگزار شد و بسیاری از عنوان داران جهان و قهرمانان المپیک با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات خارج شدند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: تاتامی برزیل اولین میدان جهاني بعد از المپیک 2012 بود و اکثر کشورها با بهترین نفرات به میدان آمده و برخی هم با جوانگرای آینده را هدف قرار داده بودند. اینکه برزیل میزبان با آن سابقه و یا کره جنوبی کمتر به مدال می رسند خود گویایی این مدعاست که این مسابقات میدان سخت و دشواری بود که ملی پوشان ما تجربه خوبی کسب کردند.اين كشورها ده ها ميليون دلار براي پيشرفت جودو سرمايه گذاري كرده اند.

وی خاطرنشان كرد: به هیچ عنوان قصد توجیه ندارم و ضعف های زیادی از ملی پوشان خود دیدیم که باید با تمرین بیشتر و برنامه دقیق تر برای رفع آنها تلاش کنیم. ولی همین نفرات تا آنجا که می توانستند در توان داشتند جنگیدند. بهتر است عملكرد جودوكاران همراه با نتايج به دست آمده در مسكو و بانكوك ارزيابي شود.

رستگار به مبارزات قاسمی نژاد اشاره کرد و گفت: قاسمی نژاد مبارزات خود را خوب شروع کرد و در مبارزه با نماینده گرجستان نیز از حریف خود بهتر مبارزه کرد ولی در یک لحظه در زمان اجرای فن غافلگیر شد.امتيازي كسب شده او از اين مسابقات در رنكينگ جهاني از مدال طلاي كاپ قاره ايي بيشتر است.

وی در خصوص جواد محجوب هم گفت: نماینده ازبکستان بعد از برتری مقابل محجوب تا نیمه نهایی به راحتی پیش رفت. مهمترین حریف او جواد بود. جواد در اين مبارزه توانمند تر از حريف به نظر مي رسيد ولي مربیان ازبکی به خوبی نحوه مبارزات او را آنالیز کرده بودند و جواد اسیر بدلکاری حریف روی اجرای فن خود شد. قطعا جواد از اين شكست درس بزرگي گرفته و با توجه بيشتر به نكاتي كه مربيان مي گويند مدال طلاي مسكو را تكرار خواهد كرد.

رئیس فدراسیون جودو در مورد سه جودوکار دیگر تیم ملی هم گفت: سه جودوکار دیگر ما اولین میدان جهانی را تجربه می کردند و اگر بیشتر خود را باور کرده و تلاش خود را افزایش دهد می تواند نتایج خوبی کسب کند.

رستگار در پایان اذعان داشت: در فدراسیون جودو اهداف بزرگی را دنبال می کنیم که با درس گرفتن از میدانهای بزرگی چون برزیل بهتر برای آینده برنامه ریزی کرده و با دقت بیشتری جودوکاران خود را برای حضور در تورنمنت های مختلف انتخاب کرده و اعزام می کنیم تا با مبارزه بیشتر با بهترین های جهان به لحاظ فنی و تجربی پیشرفت کنند./مح
برچسب ها: جودو ، قهرمانی ، رستگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار