ارتش اسرائیل یک سامانه گنبد آهنین در تل‌آویو مستقر کرد. اسرائیل هفته گذشته نیز یک سامانه گنبد آهنین و یک سامانه پاتریوت در مناطق شمالی مستقر کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ، این اقدام از بیم حمله تلافی‌جویانه احتمالی سوریه به اسرائیل انجام می‌گیرد. مقامات سوری در چند روز اخیر تهدید کرده‌اند که اگر آمریکا دست به اقدامی علیه این کشور بزند، تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.
سامانه گنبد آهنینی که امروز در تل‌آویو مستقر شده، بر خلاف دفعات قبل که رو به جنوب بود (غزه و صحرای سینا)، برای اولین بار رو به شمال (سوریه و لبنان) قرار گرفته است.
استقرار این سامانه‌ها بر اساس تصمیمی است که روز چهارشنبه در جلسه ارزیابی امنیتی سران اطلاعاتی و نظامی اتخاذ شد.
ارتش اسرائیل سامانه "پیکان 2" را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است. این سامانه که بخشی از سیستم چند لایه دفاع موشکی اسرائیل است، برای ردزنی و انهدام موشک‌های دوربرد نظیر "اسکاد دی"، "شهاب 3" و "سجیل" طراحی شده است.
وحشت از حمله احتمالی سوریه به اسرائیل موجب شده تا از چند روز قبل که زمزمه‌های حمله احتمالی غرب به دمشق جدی شد، صف‌های طویلی برای دریافت آذوقه، وسایل ایمنی و ماسک‌های ضدگاز در تل‌آویو، ثدس اشغالی، حیفا و دیگر شهرهای اسرائیل شکل بگیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار