اولین واحد کشت و صنعت گیاه "آلوئه ورا" پنجشنبه هفتم شهریور ماه 92 در شهرستان ساوه با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی و برخی مقامات کشوری افتتاح می شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ "شرکت "Gino Vera Limited در  بریتانیا و در ایران با نام شرکت تعاونی" ژینو کارا آوه" جهت تولید انواع نوشیدنی گازدار و بدون گاز از گیاه آلوئه ورا به ثبت رسیده است.
 
ژینو کارا آوه در واقع یک مجتمع کشت و صنعت است که به منظور کشت گیاه آلوئه ورا و تولید انواع نوشیدنی و محصولات بهداشتی حاصل از آن با بهره گیری از تجربه و دانش فنی اساتید و کارشناسان بنام داخل و خارج از کشور تاسیس گردیده است.

مهندس غلام پور مدیرعامل شرکت با بیان اینکه تا به امروز تمامی نیاز کشور به این گیاه از طریق واردات صورت گرفته است گفت: ضمن خروج ارز از کشور، متاسفانه محصولاتی با سطح کیفیت متوسط وارد بازارکشور می شد ولي با تلاش محققان واحد کشت و صنعت گياه "آلوئه ورا" به اين باور رسيده ايم که با بهره برداري از اين صنعت بتوانيم محصولاتي با کيفيت تر را در کشور توليد کنيم و از واردات بي نياز شويم.
 
وی همچنین افزود؛ آلوئه ورا (Aloe Vera) که با نام‌های صبـر زرد، صبـر تلخ، شاخ بـزی، لاله بیابان، گیاه جاودانگی و گیاه ملکه هم شناخته می‌شود از گیاهان دارویی ارزشمند دنیاست که در آینده نزدیک انواع مشتقات حاصل از این گیاه تولید می شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار