بانوی کیک بوکسینگ کار همدانی پس از نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی جواز حضور را کسب کرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛  سمیه قمری بانوی کیک بوکسینگ کار همدانی پس از نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی جواز حضور را کسب کرد.
این مسابقات به مدت دو روز در تهران در رده سنی بزرگسالان برگزار شد که سه نفر از بانوان کیک بوکسینگ کار همدان در این مسابقات حضور داشتند و سمیه قمری از این تیم به اردوی تیم ملی راه یافت .
همدان از دیرباز مهد ورزش پهلوانی کشور بوده است
همدان از دیرباز به خود پهلوانان زیادی را دیده است و این شهر مهد ورزش پهلوانی کشور می باشد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ، رییس فدراسیون ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی رییس فدراسیون ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی روز گذشته در آیین‌ تجلیل از خانواده پنج شهید ورزشکار استان در ارتباط تلفنی گفت: همدان از دیرباز مهد پهلوانان زیادی بوده است که مفتون همدانی و پهلوان علی میرزای همدانی از پهلوانان به نام دیار همدان و حتی کشور می باشند.
محمدرضا طالقانی گفت : همدان نخستین شهری است در دنیا که بازوبند پهلوانی توسط علی میرزای همدانی از کشورهای خارجی به آن آورده شده است، این خیلی مهم است که ما چنین جایی داریم.
وی گفت : ما باید بپذیریم که بدون وجود ورزش پهلوانی هیچ یک از رشته های ورزشی ما به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید.
رییس فدراسیون ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی ادامه داد : کشوری که با ورزش کشتی که نمونه ای بارزی از ورزش پهلوانی است ، در جهان شناخته شده است نباید با بیراهه رفتن جایگاه خود را تخریب کند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که تجلیل از قهرمانان ورزش ایران که جوانمردی را سرلوحه کار خود قرار داده اند از واجبات است ، افزود: پهلوانی فقط یک ورزش نیست ، یک فرهنگ است که باید در بین جوانان ایران عم از ورزشکار و غیر ورزشکار رواج یابد.
رییس فدراسیون ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی، در ادامه در مورد دیگر اقداماتی که این فدراسیون در حال انجام آن است، بیان کرد: هفته‌ آینده لیگ کشتی پهلوانی با حضور هشت تیم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد : همچنین ما برای رساندن ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی به المپیک باید در کارهای علمی و آکادمیک نیز گام‌هایی برداریم که در حال انجام آن هستیم، چرا که اگر این کار را انجام ندهیم به نوعی از دنیا عقب می‌مانیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.