اردبیل /

هجوم مورچه های بالدار به شهر خلخال در استان اردبیل

در پدیده ای نادر و استثنایی حمله میلیون ها مورچه بالدار به خلخال در طول شب گذشته زندگی عادی شهروندان این شهر را مختل کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بدنبال گرم شدن ناگهانی هوا و وزش باد گرم چند دقیقه ای در شامگاه دیروز ناگهان میلیون ها مورچه بالدار بصورت موجی وارد شهر خلخال شده و آسایش مردم این شهر را سلب کردند.

مورچه های بالدار همچون باران در آسمان شهر برروی خودروها گرفته تا سطح آسفالت خیابان ها فرود آمده و علاوه بر پراکندگی کامل در همه جای سطح شهر و معابر بویژه پارک ها ، بوستان ها ، حیاط خانه و فضاهای سبز خلخال از هر دریچه ای وارد اماکن تجاری و مسکونی شده و با نیش خود شهروندان خلخال را آزار دادند.

به گفته اهالی شهر خلخال چنین پدیده ای در این شهر بی سابقه بوده و حتی افراد پیر و ریش سفیدان خلخال نیز حمله این تعداد مورچه بالدار به شهر خلخال را به خاطر ندارند.

در این میان بازار فروش حشره کش برای رهایی شهروندان از دست مورچه های بالدار داغ شده و حتی عنکبوت ها نیز بیکار ننشسته و غذا و آذوقه زمستانی خود را از طریق شکار و به دام انداختن مورچه های بالدار تامین کردند.

در عین حال حمله مورچه های بالدار به شهر با خنک شدن هوا کاهش یافته و مردم خلخال از نیش این حشرات خلاص شدند.

کارشناسان اداره محیط زیست خلخال علت حمله مورچه های بالدار به شهر خلخال در شب گذشته را افزایش دمای ناگهانی هوا و بیرون آمدن مورچه ها از لانه ها اعلام کردند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
arb
۰۰:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
هجوم مورچه های بالدار در شهرستان داراب فارس برای ما دهه شصتی ها و عبور از بین اونها در ایام مدرسه،تقریبا سالی یکبار امری تقریبا عادی بود.
البته چندین ساله که این اتفاق رو شاهد نبودیم.
نمی دونم چرا فیلمی از هجوم مورچه ها به خلخال نیست؟سال ۹۲ برخلاف زمان ما،موبایل دست همه هست،چرا فیلم این پدیده نادر در خلخال نیست،تعجب آوره!