رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خرید بیش از 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان، گفت: از لحاظ میزان گندم خریداری شده در جایگاه چهارم کشور هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس علی اشرف منصوری اظهار داشت: از لحاظ تولید گندم به نسبت اراضی تحت اختیار نیز استان کرمانشاه رتبه اول کشور را داراست.

وی از خرید تضمینی بیش از 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خبر داد و افزود: 10 درصد از کل گندم خریداری شده در کشور متعلق به استان کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان در مدت مشابه سال گذشته 158 هزار تن بوده که امسال شاهد افزایش بیش از دو برابری این رقم بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان کل تولید گندم استان را حدود 715 هزار تن دانست که قسمتی از آن توسط دلالان خریداری می شود، بخشی برای مصرف نان، بذر، خوراک دام و بخشی هم برای مصرف کارخانجات صرف می شود.

وی تصریح کرد: چهار درصد از سطح زیر کشت گندم آبی و 10 درصد از سطح زیر کشت گندم دیم کشور متعلق به استان کرمانشاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بارش های خوب سال گذشته، یادآوری کرد: انتظار می رفت با ادامه بارش ها میزان تولید گندم بیشتر باشد، اما به دلیل وقفه دو ماهه بارندگی در فصل بهار، مزارع استان خصوصا مزارع دیم خسارت زیادی دیدند که البته بخشی از خسارت کشاورزانی که بیمه محصولات کشاورزی داشتند به آنها پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم به عنوان یک محصول استراتژیک باید همچنان ادامه داشته باشد./س

برچسب ها: رتبه ، چهارم ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.