دادگاه تجدید نظر "حسنی مبارک"، رئیس جمهور سابق مصر به اتهام مشارکت در قتل تظاهرکنندگان قرار است روز یکشنبه از سر گرفته شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این دادگاه هم زمان با محاکمه سه رهبر اصلی اخوان المسلمین به اتهام تحریک به قتل مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر برگزار می شود.
این دادگاه در اوج هرج و مرج سیاسی در مصر برگزار می شود.

دولت جدید به صورت رسمی تحت رهبری ارتش قرار دارد. ارتش سوم ژوئیه مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر را برکنار کرد و از ده روز قبل تظاهرکنندگان حامی مرسی، عضو اخوان المسلمین را سرکوب می کند.

حدود 1000 نفر در این سرکوب ها کشته شدند که بیشتر آنها را حامیان مرسی تشکیل می دهند و رهبران اصلی اخوان المسلمین دستگیر شده اند.
مبارک 85 ساله ژوئن 2012 در دادگاه بدوی به اتهام مشارکت در قتل تظاهرکنندگان در انقلاب مردمی منجر به حکومت 30 ساله او به حبس ابد محکوم شد.

او به این حکم اعتراض کرد و دیوان عالی دستور محاکمه مجدد را صادر کرد.
مبارک احتمال دارد به اعدام محکوم شود.
هنور معلوم نیست مبارک که وضع جسمانی او متزلزل است روز یکشنبه در دادگاه حاضر خواهد شد یا نه.

حکم آزادی مشروط مبارک در چهار پرونده از جمله فساد مالی صادر شده است. او روز پنجشنبه از زندان آزاد شد و در یک بیمارستان نظامی تحت نظر قرار گرفت.
محمد بدیع، رهبر عالی اخوان المسلمین هم که دوشنبه شب در آپارتمان خود در قاهره دستگیر شد،‌ قرار است روز یکشنبه محاکمه شود.

"خیرت شاطر" و" رشاد بیومی"، دو معاون نیز به اتهام تحریک به قتل تظاهرکنندگان مخالف مرسی در 30 ژوئن محاکمه خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار