طی مراسمی در آستانه نیم قرن تلاش هنری و حضور فعالانه هنرمندان در تالار وحدت، با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، از 50 هنرمند در تالار وحدت تقدیر به عمل می آید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، تالار وحدت یکی از مجهزترین و بزرگ ترین تالارهای اپرا، موسیقی و نمایش (تئاتر) ایران است که یوگنیا آفتا ندلیانس آن را براساس نمونه اپراهال وین ساخته و به نام شاعر و نوازنده بزرگ ایرانی، عبدالله رودکی، با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی نظیر ماشینری، نور و صدا افتتاح شده است.

زیربنای تالار وحدت بالغ بر 15 هزار متر مربع است و ساخت کل ساختمان در هفت طبقه و زیرزمین به 21 هزار متر مربع می رسد. این تالار شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت نعل اسبی است که در مجموع گنجایش 740 تماشاگر را دارد.

ساختمان بنیاد رودکی متشکل از 2 سالن اجرا به نام های تالار رودکی و سالن کوچک بود که پس از انقلاب اسلامی ایران، تالار بزرگ تر را همزمان با هفته وحدت و جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به تالار وحدت و تالار کوچک تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند که پس از انقلاب اسلامی در این دو تالار بیشتر برنامه های موسیقی و نمایشی اجرا می شود.

امکانات و قابلیت های منحصر به فرد این تالار از قبیل آوانس، صحنه های متحرک، صحنه گردان، صحنه های جانبی، کارگاه مونتاژ و تعمیرات، سیستم بالابرنده ها در ماشینری، سیستم های نورپردازی، امکانات صدا و تصویر و... همیشه برای اجرای برنامه مورد توجه هنرمندان بوده است.

گفتني است؛ از این رو مقرر است با نزدیک شدن به پنجاهمین سال ساخت این تالار و به پاس ارج نهادن به هنرمندان فرهیخته، که با حضور فعال خود رونق بخش این محفل فرهنگی اند، در جشن تولد 50 سالگی تالار وحدت، از 50 هنرمند عرصه های موسیقی، نمایش و ... با حضور مقامات، مدیران و هنرمندان تقدیر و تجلیل به عمل آید./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار