یک متخصص پوست و مو گفت: نوشیدن زیاد قهوه موجب انعطاف ناپذیری پوست بدن شده و همچنین شرایط را برای خشکی پوست فراهم می کند.

 منصور جواهری، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: عوامل بسیار زیادی در سلامتی یا بیماری پوست بدن نقش دارند که از مهمترین  آنها ، نوع مواد غذایی مصرفی است.

وی با اشاره به اینکه رژیم غذایی می تواند نقش عمده ای در سلامتی پوست داشته باشد،  تصریح کرد:  پیشگیری از خشکی پوست ،‌جلوگیری  یا کاهش احتمال تخریب بافت پوست در اثر اشعه خورشید و برخی از مواد،  کمک به التیام زخم ها،  کاهش احتمال التهاب و برخی دیگر از مشکلات پوستی با تغذیه مناسب و اصولی  امکان پذیر است.

جواهری یاد آور شد:  انواع ماهی ها، جگر، گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، هویج،  سیب زمینی، شیرینی و حتی میوه ها و سبزی های تازه نیز به سلامت پوست کمک می کند.

 وی با بیان اینکه برخی از مواد غذایی می توانند اثرات نامطلوبی برروی پوست داشته  باشد ، تاکید کرد: یکی از مهم ترین  این مواد قهوه است ، چرا که نوشیدن زیاد قهوه موجب انعطاف ناپذیری پوست بدن شده و همچنین شرایط را برای خشکی پوست فراهم می کند.

 جواهری خاطر نشان کرد:  علاوه بر مصرف زیاد قهوه، مصرف بیش از اندازه غذاهای بسیار شیرین و پر چرب نیز می تواند اثرات نا مطلوبی بر پوست داشته باشد./ح

برچسب ها: قهوه ، پوست ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار