مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون: یاران احمدی‌نژاد، این روزها چه می‌کنند؟ / از خانه‌نشيني تا کار آزاد،از تبرئه فائزه هاشمی در دادگاه تا آخرین وضعیت پروندهٔ فساد 3 هزار میلیاردیو... است

مهمترین عناوین خبری گروه سياسي پزشكي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

یاران احمدی‌نژاد، این روزها چه می‌کنند؟ / از خانه‌نشيني تا کار آزاد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/6/1/1456724_233.jpg

سرانجام ریاست محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم به اتمام رسيد؛ باشگاه خبرنگاران تلاش كرده است به بررسی آینده شغلی، مدیریتی و سیاسی 18 وزیري بپردازد که تا آخرین روز تکیه احمدی‌نژاد بر کرسی پاستور، عهده‌دار ریاست وزارتخانه‌هاي دولت پرحاشيه وي بودند.


تحولات مصر معلول عملکرد اخوان المسلمین/ آمریکا باید پاسخگوی حمایت خود از تروریست‌های سوریه باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر مصر و سوریه گفت: آمریکا باید پاسخگوی حمایت‌های خود از تروریست‌ها باشد.


انجام عملیات رزم ناهمطراز در رزمایش قمر بنی‌هاشم(ع)/ تولید پهپادهای انتحاری و دست‌پرتاب در نیروی زمینی

 فرمانده نیروی زمینی ارتش از ساخت پهپادهای انتحاری در این نیرو خبر داد و گفت: این پهپادها قابلیت انتحاری دارند و می‌توانند علیه اهداف از پیش تعیین شده، چه اهداف پروازی و چه اهداف زمینی مثل تانک، تأسیسات و سایر مکان‌ها مانند یک بمب متحرک عمل کرده و آن‌ها را مورد اصابت قرار دهند.


از تبرئه فائزه هاشمی در دادگاه تا آخرین وضعیت پروندهٔ فساد 3 هزار میلیاردی

 آخرین نشست خبری سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، آخرین جلسه از دیدارهای مردمی وزیر دادگستری در دولت دهم، تبرئه فائزه هاشمی در خصوص رای دادگاه، حضور شاکی مرتضوی در شعبه کارکنان دولت برای بازپرسی، حضور پورمحمدی در سازمان بازرسی کل کشور، آخرین وضعیت حادثه کارون 3 و پرونده‌های کهریزک، اختلاس از بیمه ایران، فساد 3 هزار میلیاردی، و... از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.


هیچ دستگاه شنودی در منزل وزیر کشور کشف نشده است/ منبع نزدیک به دکتر رحمانی: خبر منتشر شده کاملا جعلی و ساختگی است
يک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تکذيب خبر منتشر شده مبني بر کشف دستگاه استراق سمع جاسازي شده در منزل دکتر رحماني فضلي، وزير کشور دولت يازدهم، گفت: اين خبر از پايه بي اساس بوده و به هيچ وجه چنين اتفاقي صورت نگرفته است.



حضور فعال دكتر روحاني در قوه مقننه، عامل تعامل روزافزون ميان دولت و مجلس

 عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: آشنایی حجت الاسلام و المسلمین روحانی با وظایف قوه مقننه و نمایندگان به سبب سال‌ها فعالیتش در مجلس، موجبات تعامل روزافزون دولت و مجلس را فراهم کرده است.


مسئولان فرهنگی با سياست‌هاي مناسب از تاریخ و فرهنگ ایراني دفاع کنند
 "مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي مجلس شوراي اسلامي" گفت: نبود ریشه‌های تمدنی قوی و جستجوی هویت، فرهنگ و تمدن از علل اصلي تصاحب فرهنگ ايراني از سوي کشورهايي نظير جمهوري‌آذربايجان و ... است.


مرسی زمینه‌ساز کودتای نظامی در مصر شد/ لزوم بازسازي ساختاري اخوان‌المسلمين
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اخوان‌المسلمین بايد بازسازی ساختاري را شروع کند و با تفکر معقولانه، ساز و کار لازم برای ایجاد حکومت را مهيا کند.


نمایندگان در بررسی رای اعتماد به سه وزیر باقیمانده اخلاق را رعایت کنند

 عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به رفتار نمايندگان مخالف با برخي از وزراي پيشنهادي کابينه يازدهم گفت: به همکاران نماینده خود توصیه مي‌کنم که در بررسی رای اعتماد به سه وزیر باقیمانده کابینه، اخلاق را رعایت کرده و شخصیت افراد را تخریب نکنند.


مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته‌اي که گذشت

 مهمترين عناوين حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.


بررسی اولویت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای سیاست خارجی در دولت یازدهم
 مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با برگزاری یک نشست علمی – تخصصی اولویت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای سیاست خارجی در دولت یازدهم را مورد بررسی قرار داد.


حقوق ملت در قانون اساسي چيست؟
فصل سوم قانون اساسي كشورمان از اصل 42-19 در ارتباط با حقوق ملت است كه اين اصول از مباحث محوری نظام‌های سیاسی بوده و در قانون‌ اساسی تمامي كشورها بر آن تأكید می‌شود.


رشد اقتصادی و عدالت در سیاست اعتدالی کنار هم دیده می‌شوند
 رئیس مجلس با تاکید بر اینکه سیاست اعتدالی نیازمند توسعه اقتصادی است، ادامه داد: هم‌اکنون مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه تولید وجود دارد از طرف دیگر اشتغال و تورم از مشکلات و دغدغه‌های مردم است که باید مسئولان به این موضوع توجه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.