ارتش آمريکا سعي داشته است از پايگاه اينترنتي توئيتر براي بدست آوردن اطلاعات در برنامه ضد تروريستي اش استفاده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فايننشال تايمز ؛ ارتش آمريکا در حال تحقيق درباره نحوه رديابي تهديدهاي امنيتي از تروريسم گرفته تا پول شويي با دستيابي به اطلاعات عمومي از پايگاههاي رسانه هاي اجتماعي از قبيل توئيتر بوده است و اين امر نگراني هايي مطرح ساخته است که اين شرکت ميکروبلاگ ناخواسته زمينه افشاي اطلاعات کاربرانش را براي دولتها فراهم سازد.

توئيتر موضعش را در حفاظت از کاربران و ممانعت از نقض حقوق آنها بدست دولتها روشن ساخته است و به خصوص نام آن در فهرست شرکتهاي موجود در اسنادي که ادوارد اسنودن پيمانکار سابق آژانس امنيت ملي آمريکا درباره برنامه جاسوسي اين آژانس فاش کرد، وجود نداشت. اما توئيتر مجموعه اي از اطلاعات عمومي در اختيار دارد که در دسترس هرکسي که خواهان مطالعه آنها باشد، قرار مي دهد. اکنون شاخه اي از ارتش آمريکا که به علت حمله اش براي دستگيري بن لادن معروف است، با استفاده از نرم افزاري که اطلاعات توئيتر را سازماندهي و با اطلاعات پايگاههاي اينترنتي ديگر، دادگاهها، بانکها و ساير سرويسها ترکيب کرده است، پرونده هاي مفصلي در مورد افراد و فعاليتهاي آنها تدوين کرده است.

فرماندهي عمليات ويژه آمريکا در واشنگتن تابستان گذشته در يک آزمايش هشت روزه موسوم به «جهش عظيم» پنجاه کارشناس دولتي و صنعتي را گرد آورد تا نحوه استفاده از اين فناوري را براي شناسايي و بهره برداري از شبکه هاي انساني، تجاري و اطلاعاتي در يک پرونده پول شويي بررسي کنند.

پيش نويس خلاصه اين آزمايش که بدست فدراسيون دانشمندان آمريکا رسيد، گوياي استفاده اعلام شده از رسانه هاي اجتماعي در بهره برداري از شبکه هاي انساني از قبيل شبکه هايي است که اعضاي آنها فعالانه سعي دارند هر چه کمتر در معرض اينترنت و رسانه هاي اجتماعي قرار گيرند. ابزار اصلي که در اين آزمايش استفاده زيادي داشت،‌ «سوشيال بابل» بود که نوعي درخواست عمليات ويژه براي جستجو و تحليل اطلاعات توئيتر است.توئيتر در جريان اين تلاشها قرار نداشت است.
برچسب ها: ارتش ، آمریکا ، توئیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار