"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از پیشنهاد خود مبنی بر بازگشت به قاهره برای تسهیل فرآیند حل و فصل بحران در مصر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛در حالیکه "اشتون" از زمان سرنگونی "محمد مرسی" رئیس جمهور پیشین مصر تاکنون دو بار به آن کشور سفر کرده است، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و در آستانه برگزاری نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد مصر گفت : «من پیشنهاد داده ام بار دیگر به مصر بازگردم، به نخست وزیر مصر گفتم اگر آنها بخواهند، کاملا آماده ام دوباره برای انجام گفتگوها به آن کشور سفر کنم.»

 پس از برکناری "مرسی" توسط ارتش در سوم ژوئیه،" اشتون" دو بار در همان ماه به مصر سفر کرد. وی روز سی ام ژوئیه در مکانی محرمانه که ارتش مرسی را زندانی کرده بود با او دیدار کرد.

وی در سفر دوم خود به مصر، همراه با برناردینو لئون نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور جنوب دریای مدیترانه تلاش کرد ایده «انتقال قدرت در مصر را که در آن همه نیروهای سیاسی و از جمله اخوان المسلمین مشارکت داشته باشند»، مطرح کند.

اما میانجیگری اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جلوگیری از تشدید بحران و تنش در مصر راه به جایی نبرد.

"اشتون" در جای دیگری از سخنان خود افزود : «ما همچنان آماده ایم از تلاش ها برای یافتن راه حلی سیاسی در این بحران حمایت کنیم زیرا مصر برای کشورهای اروپایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.»
برچسب ها: اشتون ، مصر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار