بررسي محققان حاکي است افرادي که وقت زيادي را در شبکه اجتماعي فيس بوک مي گذرانند، بداخلاق ترند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوي لوفيگارو، بررسي گروه تحقيقاتي دانشگاه ميشيگان با همکاري دانشگاه لوون که در اين هفته در مجله پلوس وان منتشر شد نظان مي دهد اين احساس بدبختي نيست که افراد را به استفاده از شبکه هاي اجتماعي وادار مي کند بلکه استفاده از فيس بوک تاثيرات منفي بر خلق و خوي افراد دارد. 

از سال 2005 تا 2012 چهار صد و دوازده تحقيق بر روي تاثيرات استفاده از فيس بوک صورت گرفته است. 

فيليپ وردوين محقق دانشگاه لوون مي گويد: در ميان همه تحقيقات صورت گرفته هيچ يک از آنها به مسئله تاثير فيس بوک بر خلق و خو کاربران در طول زمان نپرداخته بودند. 

محققان موفق به ايجاد پروتکل جديدي براي ارزيابي اثرات فيس بوک بر روي جنبه هاي عاطفي و شناختي احساس خوشبختي کاربران با استفاده از رويکردي پويا شدند. 

اين بررسي براي روي هشتاد و دو دانشجو آمريکايي با متوسط سن نوزده و نيم سال صورت گرفت.در طول چهارده روز، داوطلبان پنج بار در روز پيام هاي متني را دريافت مي کردند که آنها را پرسشنامه اي آنلاين متصل مي کرد. پاسخ آنها ارزيابي  وضع عاطفي افراد مانند  احساس خوشبختي، تنهايي، اضطراب و ... را در استفاده از فيس بوک و ارتباط تلفني يا رو در رو با افراد  ميسر کيرد. 

فيليپ وردوين مي گويد نتايج نشان  مي دهد احساس ذهني افرادي که از فيس بوک استفاده مي کنند در مورد خوشبختي و رفاه بيشتر رو به وخامت است. به علاوه اين تاثيرات منفي احتمالا از عوامل ديگر مانند تعداد دوستان در فيس بوک، انگيزه استفاده از اين شبکه اجتمکاعي، نوعي کاربري، ميزان اعتماد به نفس کاربران و تنهايي و افسردگي آنان مستقل است. 

محققان قصد دارند تاثير استفاده از فيس بوک را بر روي ديگر گروه هاي سني نيز بررسي کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار