در بحبوحه افزایش حملات ضد اسلامی در سراسر کشورهای اروپایی، نهادهای حقوق بشر این کشورها را به دلیل عدم نظارت و جمع آوری آمار در مورد این پدیده نگران کننده سرزنش کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کارشناسان حقوق بشر سیاستمداران اروپایی را به دلیل نادیده گرفتن افزایش حملات اسلام ستیزانه و پذیرش احساسات ضد اسلامی در جوامع اروپایی سرزنش می کنند.

«کاتیا اندراس» مسئول بخش حقوق اساسی اتحادیه اروپا به خبرگزاری دویچ وله گفت: کشورهای اروپایی بیش از حد در جمع آوری آمار و اطلاعات درمورد جرائم و حملات ضد اسلامی سهل انگاری نموده اند، و این مسئله بسیار مهم را جدی تلقی نکرده اند.

از بین 28 عضو اتحادیه اروپا تنها 6 کشور آمار حوادث ضد اسلامی را جمع آوری می کنند. چندین سال است که اتحادیه اروپا از دولتهای اروپایی درخواست کرده تا به جمع آوری و انتشار این آمار بپردازند.

در سال های اخیر مسلمانان تحت افزایش فشارها و حملات از جانب جناح راست و فعالان افراطی بوده اند.

اندراس تصریح کرد: علیرغم افزایش حملات ضد اسلامی، پروژه «Tell Mama» تخمین زده است که بیش از 60 درصد از مسلمانانی که مورد حمله و خشونت واقع می گردند هرگز با پلیس تماس نمی گیرند و آنان را در جریان قرار نمی دهند. متاسفانه این مشکل بسیار بزرگی ست که سبب می شود آمار دقیق این حوادث منعکس نشود.

در ژانویه سال 2012 دولت انگلستان پروژه «Tell Mama» را به منظور جمع آوری آمار خشونت و خصومت علیه مسلمانان این کشور راه اندازی کرد.

بر اساس گفته مدیر پروژه Tell Mama «فیاض مغال»، این پروژه حدود 1200 مورد از اعمال خشونت علیه مسلمانان در انگلستان را در 18 ماه گذشته به ثبت رسانده است، و به دنبال به قتل رسیدن تفنگدار انگلیسی به دست دو مهاجر اهل کشور نیجریه آمار حملات ضد اسلامی ده برابر گشته است.

فیاض مغال در ادامه افزود: حملات اسلام ستیزانه تنها در کوچه و خیابان ها اتفاق نمی افتد، بلکه بخشی از این حملات در دنیای مجازی و اینترنت روی می دهند.

حزب راست افراطی، اعضا و پیروان این حزب و افراد نژاد پرست و ضد اسلامی در محیط اینترنت به دین اسلام و مسلمانان اهانت می کنند.

گفتنی ست، در ویدیوی که این سازمان در وب سایت خود قرار داده، یک بانوی محجبه مسلمان به تصویر کشیده شده است که از چگونگی ضرب و شتم و حمله عده ای از افراد اسلام ستیز به وی و کودکش سخن می گوید.

این بانو مسلمان گفت: هرگز تسلیم نشوید و از حق و حقوق خود کوتاه نیاید. اگر شما در برابر ظلم ساکت بمانید، نسل بعدی ما در رنج و سختی به سر خواهند برد، و از آنجایی که من نمی خواهم این اتفاق برای فرزندم روی بدهد در احقاق حقوقم پیگیر هستم.


برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، اسلام ، هراسی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار