پليس انگليس اخيرا فردي به نام "پاولو لاپشين" را به اتهام بمب گذاري در مساجد اين کشور دستگير نموده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، شوراي اسلامي بريتانيا ضمن محکوم نمودن حملات اخير به مساجد اين کشور، خواستار برخورد جدي با اين مسئله شد.

اين سازمان که بزرگترين سازمان اسلامي انگليس است اعلام کرد که افزايش پر دامنه خشونت عليه مسلمانان بريتانيا پاسخي بسيار محکم تر از اين را از سوي دولت مي طلبد.

"فاروق مراد" رئيس کل شوراي اسلامي بريتانيا عنوان کرد که با بمب گذاري در 3 مسجد انگليس، خطوط قرمز زير پا گذاشته شده اند.

پليس انگليس اخيرا فردي به نام "پاولو لاپشين" را به اتهام بمب گذاري در مساجد اين کشوردستگير نموده است. لاپشين 25 ساله که علاوه بر اين متهم به قتل تروريستي يکي از مسلمانان بيرمنگهام به نام "محمد سليم" در ماه آوريل مي باشد، در برابر دادگاه وست مينيستر حاضر شد تا به جرائمش رسيدگي شود.

لاپشين که فارغ التحصيل يکي از دانشگاههاي اوکراين است براي کار در بيرمنگهام ساکن شده بود.وي متهم است که از تاريخ 24 آوريل تا 8 جولاي دست به يک رشته اعمال تروريستي مرتبط با انفجارهاي صورت گرفته در شهرهاي "والسال"، "لورهامپتون" و "تيپتون" زده است. اين انفجارها تلفات جاني نداشته است.

لاپشين همچنين متهم است که با هدف آسيب رساندن به اشخاص يا اموال، بمب ديگري را نيز منفجر کرده است. گفته مي شود که او با استفاده از مواد شيميايي و و قطعات گوشي هاي تلفن همراه خود اقدام به ساخت بمب مي نمود. در دادگاهي که به منظور رسيدگي به جرائم وي تشکيل شد، ليپشين تنها به تاييد صحت نام خود اکتفا کرده و پس از آن سکوت کامل اختيار کرد. قرار است تا جلسه بعدي دادگاه که در همين ماه برگزار خواهد شد، همچنان در زندان باقي بماند.

فاروق مراد عنوان نمود که قتل "لي ريگبي" در يک حمله تروريستي در "ولويچ" واقع در جنوب لندن، موجب به راه افتادن موجي از خشونت عليه مسلمانان در انگليس شده که به نوبه احساسي از ترس را ميان گروه هاي مسلمان پديد آورده است.

وي ادامه داد: جامعه مسلمانان انگليس با بردباري تمام سوزش اين حملات را تحمل کرده است، و اين در حاليست که پيش از اين با تمام توان و به شدت قتل غم انگيز ريگبي را محکوم نموده بود. با اين وجود و با در نظر گرفتن بمب گذاريهاي اخير، بايد تلاشي منسجم و ملي آغاز شود تا مطمئن شويم چنين اتفاقاتي ديگر رخ نخواهد داد. بسيار ضروريست که دولت و پليس انگليس با يکديگر همکاري نموده و اجازه ندهند که چنين حملاتي باز هم تکرار شود.

لي ريگبي يک نظامي انگليسي بود که در ماه مه توسط دو برادر سياهپوست به وي حمله شد و با ضربات چاقو و خنجر به قتل رسيد. پس از قتل ريگبي توسط افراطگرايان، حملات و خشونت نسبت به مسلمانان انگليس به شدت افزايش يافت.

پس از حملات متعدد نسبت به مسلمانان و خصوصا زنان محجبه در انگليس، شوراي اسلامي بريتانيا فراخواني را به منظور اتخاذ تصميماتي براي مبارزه با اسلام هراسي در کشور منتشر نمود.

طبق گزارش پليس لندن از آوريل 2009 تاکنون به علت پديده اسلام هراسي 762 فقره جرم به وقوع پيوسته که 333 فقره آن در سال هاي 2010 و 2011 بوده ، و 57 مورد آن نيز از آوريل گذشته تاکنون اتفاق افتاده است.

اسکاتلنديارد اعلام نموده که بمب گذاري در مساجد و قتل سليم مسلمان 82 ساله مقيم انگليس، همچنان در دست بررسي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار