فرانسه یکی از مدافعان سر سخت «سکولاریسم»، با تصویب ممنوعیت حجاب اسلامی در اماکن عمومی در صدد جدا سازی دین اسلام از دولت است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فرانسه یکی از مدافعان سرسخت سکولاریسم به منظور اطمینان حاصل کردن از اینکه همه ادیان در فرانسه به صورت یکپارچه و هماهنگ با یکدیگر دراین کشور در حال زندگی هستند، قانون ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی را در اماکن عمومی به تصویب رساند.

این سیاست غلط دولتمردان فرانسه بر موج اسلام هراسی دامن زده و شکاف بین جامعه مسلمانان و غیر مسلمانان را عمیق تر نموده است. فرانسه بیشرین تعداد مسلمانان را در بین کشورهای غربی داراست. مسلمانان حدود 5 میلیون تن، برابر با 8 درصد از جمعیت کل این کشور را تشکیل می دهند.

 اما با این حال حزب راست افراطی با افزایش فشار ها و تنش های سیاسی علیه مسلمانان، عرصه را هر روز بر آنان تنگ و سخت تر می سازد. مسلمانان در این کشور حق استفاده از پوشش اسلامی و همچنین احداث مساجد و مراکز اسلامی را ندارند.

این فشارها تا جایی پیش رفته است که چند هفته پیش عده ای از افراد اسلام ستیز در حومه شهر پاریس به یک بانوی محجبه باردار مسلمان حمله ور شدند، که موجب شد این بانوی محجبه کودک خود را از دست بدهد.

همچنین سوء رفتار پلیس فرانسه با یک بانو مسلمان محجبه و خانواده وی موج گسترده اعتراضات علیه پلیس فرانسه را موجب شد، که در پی این درگیری ها بین عده ای از مسلمانان معترض و نیرو های پلیس، چندین تن از مسلمانان دستگیر شدند.

«مانوئل والس» وزیر کشور فرانسه از قانون ممنوعیت استفاده از پوشش  و حجاب اسلامی توسط زنان مسلمان در اماکن عمومی و همچنین از عملکرد پلیس فرانسه دفاع کرد و افزود: پلیس کارش را به خوبی انجام داد.

وی با اشاره به قانون منع حجاب که در سال 2010 به تصویب رسیده اظهار کرد: این قانون به نفع زنان است و در تضاد با ارزش هایی است که هیچ ارتباطی به ارزش ها و سنت های ما ندارند.

شایان ذکر ست:  اکثر مردم فرانسه کاتولیک مسیحی هستند که به علت نفوذ سکولار در تار و پود این کشور، چندین دهه است که میزان حضور مسحیان در کلیسا ها به صورت چشمگیری کاهش یافته است، و در مقابل جمعیت مسلمانان فرانسه سیر صعودی را در پیش گرفته است، که به همین سبب دولتمردان این کشور با تصویب قانون منع استفاده از پوشش اسلامی در اماکن عمومی در صدد هستند تا دین اسلام را نیز همانند مسیحیت به انزوا بکشانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار