خبرنگار شبکه فرانس بیست و چهار در قاهره گفت مصر به جنگ داخلی نزدیک شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، سلیم المودب خبرنگار این شبکه افزود نیروهای امنیتی وارد بخشی از مسجد الفتح قاهره شده اند اما هنوز به بخش اصلی مسجد نرفته اند که در آن بیشتر اعضای اخوان المسلمین پناه برده اند. مذاکرات در حال حاضر ادامه دارد و افرادی که درون مسجد هستند از نیروهای امنیتی می خواهند هنگام خروج از مسجد آنها را بازداشت نکنند.

برخی از آنان در طول شب موفق شدند مسجد را ترک کنند و برخی دیگر صبح امروز از مسجد بیرون آمدند اما هنوز ظاهرا شماری از فعالان اخوان المسلمین در مسجد حضور دارند. مسجد الفتح در میدان رامسس واقع است که روز گذشته نقطه اصلی تجمعات معترضان به ارتش بود. درگیریها و خشونتها بعد از ظهر روز گذشته نزدیک یک کلانتری نزدیک این میدان و این مسجد آغاز شد و مسجد پس از آن به درمانگاه موقت صحرایی تبدیل شد. زخمیهای زیادی به این محل انتقال می یافتند و کارکنان درمانی می گفتند دست کم بیست جنازه به این مسجد انتقال یافته است. حوالی ساعت یک صبح حدود هزار نفر در مسجد حضور داشتند و پلیس تلاش می کرد زنان را از مسجد خارج سازد. 

اوضاع امروز بدون خشونت متحول می شود. همچنین گفته می شود گروههای مختلف تظاهرکننده می کوشند امروز به سوی میدان رامسس بیایند اما هنوز شمار دقیق این تجمع کنندگان مشخص نیست. 

این خبرنگار درباره دعوت اخوان به اعتراض روزانه گفت همه عناصر لازم برای وقوع جنگ داخلی در مصر وجود دارد. اراده دو طرف برای ادامه اقداماتشان به رغم کشته شدگان زیاد در دو طرف ، بسیار جدی است. بسیاری از تظاهرکنندگان روز گذشته می گفتند آماده اند تا آخرین نفس مبارزه کنند و به اعتراضهایشان ادامه خواهند داد.در حالی که برخی از اعضای اخوان همچنان به اعتراض صلح آمیز پایبند مانده اند بسیاری از آنان می گویند تنها مشروعیت امروزه مشروعیت سلاحها است. خبرنگار افزود مسئولان مصری نیز توطئه تروریستی اخوان را علیه ملت مصر محکوم کرده اند. 

با چنین لحن و گفتمانی قطعا می توان درباره تحول اوضاع ابراز نگرانی کرد.پس از سقوط حسنی مبارک هرگز اوضاع این قدر وخیم نبوده است. جامعه دوقطبی شده و دولت به تدریج اخوان المسلمین را تروریست می پندارد. 
برچسب ها: مصر ، آستانه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار