مردم يمن در استان صعده تظاهرات گسترده اي در محکوميت حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي به مناطق مختلف اين کشور برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، شرکت کنندگان در تظاهرات در استان صعده در شمال يمن، سکوت دولت اين کشور در برابر حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي را محکوم کردند. تظاهرکنندگان دولت يمن را متهم کردند حاکميت ملي اين کشور را به حراج گذاشته است. 
يکي از تظاهرکنندگان گفت: دولت يمن بايد به همکاري با آمريکا و اسرائيل پايان دهد. دولت يمن بايد به سکوت در برابر جنايت ها عليه ملت يمن پايان دهد.
طرفداران گروه الحوثي که در اين تظاهرات شرکت داشتند بر اهميت حفظ حاکميت ملي يمن در برابر اين حملات تاکيد و نيروهاي آمريکايي را اشغالگر توصيف کردند. 
تظاهرکنندگان يمني آمريکا و اسرائيل را مسئول ترورها و ناامني ها در کشورشان و ديگر کشورهاي عربي به ويژه انفجار حومه جنوبي بيروت دانستند. 
احمد الحوثي يکي از رهبران گروه الحوثي در اين تظاهرات که پس از نماز جمعه برگزار شد، گفت: ما به خوبي مي دانيم که آمريکا و اسرائيل در هر آنچه در يمن و ديگر کشورها از جمله لبنان و عراق رخ مي دهد، دست دارند. آنها نمي خواهند امت اسلامي در آرامش به سر ببرد.
تظاهرکنندگان با  انتشار بيانيه اي از امت هاي عربي و اسلامي خواستند با يکديگر در برابر دخالت هاي آمريکا و اسرائيل متحد شوند. 
محمد المؤيدي يکي از رهبران جماعت انصارالله يمن هم گفت: جنجال آفريني آمريکا در باره بستن سفارتخانه اش در منطقه و سخن گفتن از خطر القاعده، در واقع زمينه سازي و بهانه تراشي براي قتل مردم يمن و دخالت گسترده تر در امور داخلي کشور است. 
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار