برخی گزارشهای فلسطینی نشان می دهد بیش از سه هزار مورد حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس ثبت شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ از طرف دیگر صهیونیستها با هدف کنترل بر مسجد الاقصی می خواهند آن را بین مسلمانان و یهودیان تقسیم کنند.فلسطینیان تأکید می کنند با این طرح مقابله خواهند کرد.

خالد فقیه خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت روزی نمی گذرد که رسانه های فلسطینی و عربی از تعرض جدید به مسجد الاقصی خبر می دهند. بر تعداد این حملات که از نظر چگونگی و نحوه آن پیشرفته تر شده افزوده شده است و اشغالگران دیگر از حمله به مسجد الاقصی ترسی ندارند .جمال عمرو پژوهشگر در امور قدس گفت :«در یک تحقیق علمی بیش از سه هزار مورد حمله به مسجد الاقصی شمارش کردیم که برخی از این حملات در سطح گسترده و در حد قتل عام و برخی دیگر در قالب حفاریها و تعرض به مسجد الاقصی و همچنین حملات روزانه تحریک آمیز علیه احساسات مسلمانان بوده است».

فلسطینیان معتقدند تهدیدات و خطراتی که مسجد الاقصی را نشانه رفته جدی تر شده است به خصوص آنکه یگانهایی از پلیس اسرائیل برای حمایت از یهودیان تندرویی که به مسجد الاقصی تعرض می کنند اختصاص داده شده اند و گروههای صهیونیستی پولهای هنگفتی برای افتتاح معبد سوم ادعایی در مکان مسجد الاقصی اختصاص داده اند.

ناجح بکیرات مدیر مسجد الاقصی گفت :«زمانیکه مسجد الاقصی به آتش کشیده شد اینگونه توجیه شد کسی که آن را آتش زد از نظر عقلی مشکل داشت و دیوانه بود زمانیکه قتل عام در مسجد الاقصی صورت گرفت توجیه آن بود که نتیجه خشونت و امثال آن است».فلسطینیان تأکید می کنند اجازه نخواهند داد طرح حمله به مسجد اجرایی شود. این طرح قبلا در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل اجرا شده است.

شیخ عکرمه صبری رئیس شورای عالی اسلامی گفت :«ما در موضوع موسوم به تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی اجازه نخواهیم داد که این طرح اجرا شود. مسلمانان هر روز در مسجد الاقصی حضور دارند. اجازه اجرای طرح زمانی و مکانی را نخواهیم داد ».خبرنگار این شبکه در پایان گفت صهیونیستها امروز در تلاشند به تدریج به سوی مسجد الاقصی پیشروی کنند و بخشهایی از آن را در اختیار بگیرند و در نهایت بر همه مسجد الاقصی تسلط یابند.
برچسب ها: حمله ، مسجد ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار