بسياري از زمين هاي كشاورزي در فصل كشت مورد توجه و تا مرحله آماده سازي به حال خود رها مي شوند كه كشت دوم در اين فاصله مي تواند از هزينه هاي اضافي آماده سازي زمين بكاهد.


الياس ظهوري، كارشناس اقتصاد روستايي در گفتگو با خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت توجه به كشت دوم در كشاورزي روستايي گفت: اجراي طرح كشت دوم سبب حفظ خاك و منابع توليد در خاك شده و از باير شدن زمين جلوگيري مي كند.
وي گفت: اين طرح، طرحي موفق در كشت برنج بوده است و بهتر است تا مسئولان وزارت جهاد كشاورزي اقدامات لازم را براي محصولات استراتژيك ديگر در دستور كار قرار مي دهند.
اين كارشناس با بيان فوايد كشت دوم ادامه داد: از آنجايي كه اين نوع كشت بعد از برداشت اوليه صورت مي گيرد،‌انجام آن سبب بهره وري بهينه از زمين و كسب درآمدهاي اقتصادي بيشتر شود.
ظهوري تأكيد كرد:‌ مصرف بهينه آب در انجام كشت دوم تنها مزايايي است كه كشاورزان نواحي كويري را به اين سطح كشت ترقيب مي كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر بخش هايي از استان فارس زير نظر اين طرح است، اظهار داشت: بررسي هاي ميداني كارشناسان وزارت جهاد حاكي از آن است كه انجام اين طرح سبب افزايش توليد چند برابري در واحد سطح مي شود.
ظهوري در پايان گفت: بسياري از زمين هاي كشاورزي در فصل كشت مورد توجه و بعد از آن در مرحله آماده سازي براي كشت آماده مي شوند كه توجه به كشت دوم سبب كاهش هزينه هاي اضافي آماده سازي زمين مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشت ، خاک ، طرحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار