شرکت صنایع غذایی یلدز ترکیه، فعالیت خود را در مصر به علت ناآرامی ها در این کشور متوقف کرد و مسئولان بلندپایه در بخش صنایع ترکیه اعلام کردند به احتمال زیاد شرکت های دیگری نیز همین کار را خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مراد اولکر رئیس شرکت یلدز که شعبه آن در مصر 910 کارمند دارد و بزرگترین شرکت تولید بیسکویت در ترکیه محسوب می شود گفت بعد از اعلام وضع فوق العاده در مصر در روز چهارشنبه، تصمیم گرفتیم برای محافظت از کارمندانمان، تولید در مصر را متوقف کنیم.

یلدز در کارخانه خود در مصر حدود سی هزار تن بیسکویت تولید می کند که به خاورمیانه و شمال آفریقا و غرب آفریقا صادر می شود.

حکمت تانریوردی رئیس اتحادیه های صادر کننده منسوجات و لباس در استانبول گفت شرک های پوشاک ترکیه که کالاهایی را در مصر به منظور صادرات تولید می کنند، در صورتی که کاهش تقاضا برای کالاهایشان به روند نزولی خود ادامه دهد، احتمالا مجبور خواهند شد تولید خود را متوقف کنند. وی به رویترز گفت تقاضا از اروپا و آمریکا ماه گذشته کاهش یافت و درباره کسانی که برای بازار داخلی مصر تولید می کنند، کاهش تقاضای داخلی چالشی بزرگ محسوب می شود.

گزارش شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه نشان می دهد حدود 260 شرکت ترکیه که اکثر آنها در بخش پوشاک فعالیت دارند سال گذشته در مصر فعالیت می کردند و سرمایه گذاری های مستقیم آنها در مصر حدود دو میلیارد دلار بود.
برچسب ها: ترکیه ، مصر ، توقف ، فعالیت ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار