"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل از ساخت واحدهای جدید در شهرک های صهیونیست نشین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره: بان کی مون که این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بیان می کرد افزود شهرک سازی اسرائیل باعث عمیق تر شدن بی اعتمادی مردم فلسطین درمورد جدیت طرف اسرائیلی برای دستیابی به صلح خواهد شد .

یک روز پیش از این اظهارات بان کی مون ، اسرائیلی ها و فلسطینیان مذاکرات رسمی را درباره شروط تشکیل یک کشور فلسطینی پس از بن بستی پنج ساله در این زمینه آغاز کردند.

فلسطینیان که مدتهاست خواستار توقف کامل فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس هستند فعالیت های شهرک سازی اسرائیل را مهم ترین عامل بن بست برسر راه تلاش ها برای برقراری صلح بین دو طرف می دانند.

یک مقام فلسطینی روز پنجشنبه گفت مذاکره کنندگان فلسطینی و اسرائیلی هفته آینده سومین دور از مذاکرات با یکدیگر را در شهر اریحا در کرانه باختری رود اردن برگزار خواهند کرد.

این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود افزود تصمیم در مورد برگزاری این مذاکرات در هتلی در شهر اریحا در دور دوم مذاکرات اسرائیلی ها و فلسطینیان در بیت المقدس گرفته شد .

دور دوم مذاکرات اسرائیلی ها و فلسطینی روز چهارشنبه در بیت المقدس برگزار شد .

این مقام فلسطینی تصریح کرد طرف فلسطینی روز چهارشنبه به مناقصه اخیر اسرائیل برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن به شدت اعتراض کرد زیرا این دو منطقه بخشی از یک کشور آینده فلسطینی است .

وی گفت شهرک سازی اسرائیل به معنی از بین رفتن روند صلح است و تلاش برای ادامه شهرک سازی نشان می دهد دولت اسرائیل به دنبال دستیابی به صلح نیست.


برچسب ها: بان ، شهرک ، دولت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار