مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان گفت: پرداخت طلب گندم‌کاران لرستانی از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان فرشاد بهاروند گفت: تاکنون 190 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده است.
وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته 12میلیارد و 700 میلیون تومان از طلب کشاورزان لرستانی پرداخت شده است، افزود: ارزش ریالی این مقدار گندم بیش از150 میلیارد تومان است که تاکنون بیش از 55 میلیارد تومان آن را پرداخت شده و از روز گذشته کار پرداخت طلب کشاورازان لرستانی آغاز شده است، امیدواریم به زودی مابقی طلب کشاورزان این استان پرداخت شود.

بهاروند با اشاره به اینکه سال گذشته 13 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده بود، گفت: این رقم به دلیل خشکسالی نسبت به سال 90 که 201 هزار تن بوده کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح لرستان 12 کارخانه آرد و 1800 نانوایی وجود دارد، افزود: پیش‌بینی امسال خرید گندم در لرستان بیش از 300 هزار تن بوده که به دلیل خشکسالی در دو شهرستان کوهدشت و پلدختر، این آمار به 200 هزار تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان با اشاره به اینکه در سطح استان 101 مرکز خرید غله وجود دارد، اضافه کرد: هم اکنون 46 مرکز خرید در استان فعال هستند که براساس میزان افت مفید و غیرمفید، این محصول نرخ‎گذاری و از کشاورز خریداری می‎شود.

بهاروند با بیان اینکه مصرف سالانه گندم لرستان 220 هزار تن است، تصریح کرد: وضعیت ذخیره‌سازی سیلو و انبارهای گندم لرستان 533 هزار تن است./ع

برچسب ها: آغاز ، پرداخت ، گندمکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.