رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنایع غذایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حدود 30درصد از مواد اولیه صنایع غذایی استان اصفهان از طریق واردات تامین می شود.

محمد کازرونی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ تامین مواد اولیه و گرانی آن را از مهمترین چالش های موجود در این صنعت عنوان کرد.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی و بالا بودن هزینه های تولید گفت: همراهی بانک های استان برای تامین سرمایه در گردش، تسهیلات و نیز تخصیص ارز در کوتاه ترین زمان برای واردات مواد اولیه صنایع غذایی، مهمترین نیاز این صنعت در حال حاضر است.

وی استفاده از الگوهای سنتی در این صنعت را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و بیان کرد: حدود 75درصد از محصولات تولیدی این صنعت، در داخل به مصرف می رسد و مابقی صادر می شود.

کازرونی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 400 واحد صنایع غذایی در سطح استان اصفهان وجود دارد که به دلیل مشکلات، بعضی از این واحدها با کاهش تولید مواجه شده اند، افزود: 14هزار نیروی انسانی در این صنعت به کار مشغولند.

رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنایع غذایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: برای حضور در بازارهای بین المللی و عرضه تولیدات، اقداماتی نظیر بازاریابی، بهبود کیفیت محصولات، حضور در نمایشگاه ها و کنفرانس های داخلی و خارجی، عضویت و حضور فعال در انجمن های بین المللی انجام داده ایم. کازرونی افزود: برای موفقیت این صنعت، حمایت مسوولان استانی از جمله ارگان های معاونت غذا و دارو، اداره استاندارد، غله و بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه نظارت بر کیفیت محصولات این صنعت از طرف ارگان های مربوط با دقت انجام می گیرد، اظهار کرد: صدور مجوزهای بهداشتی، پروانه مسوول فنی، حضور کارشناسان نظارتی و نمونه برداری در سطح تولید از موارد نظارتی است که در حال حاضر به طور کامل انجام می گیرد./ب

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.