قرآن چاپ ایران که از این پس به عنوان قرآن چاپ اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان عرضه می شود، با حضور سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی روز دوشنبه در آیین رونمایی از این قرآن گفت: بدیهی است که مصحف مذکور تفاوتی با سایر قرآن‌ها ندارد و این تنها یک مصحف است که با دیدن ظاهر آن می‌توان تشخیص داد، این قرآن از جمهوری اسلامی ایران آمده است. 

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار جلد از این قرآن تولید شده و طرح اولیه آن برای تولید یک میلیون جلد است.  
حسینی اظهار داشت: از آرزوهای دیرینه جامعه قرآنی ما بود که قرآنی منتشر شود که در جهان بفهمند مختصات هنر ایرانی در آن دیده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی در دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شد و پس از مذاکرات طولانی شرایط تدوین این قرآن مشخص و قرار شد با چهار خط برای مشارقه،‌ مغاربه،‌ شبه قاره و منطقه بیداری اسلامی منتشر شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: قرآنی که هم‌اکنون چاپ شده، ویژه منطقه بیداری اسلامی است. این قرآن به ۴۰ زبان و در هر زبان ۵۰ هزار نسخه ترجمه و منتشر خواهد شد. 

حسینی با اشاره به اینکه چهار رنگ متفاوت در جلد این قرآن بکار رفته است یاد آور شد: عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زبان عربی در پشت این کتاب ممهورشده و قرار است این عنوان در کتب چاپ های بعدی به ۴۰ زبان ترجمه و ثبت شود./ص
برچسب ها: قرآن ، چاپ ، کتاب ، وزیر ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار