وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خدمتگزاری به مردم، توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سراسر کشور و... همواره سرلوحه کارها و فعالیتهای وزارت ارشاد در چهارساله گذشته بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، " سید محمد حسینی" روز دوشنبه در دیدار صمیمی با کارکنان وزارت ارشاد، سازمانها و مراکز تابعه این وزارتخانه با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاشهای بی وقفه کارکنان، ابراز امیدواری کرد که نتیجه تلاشهای صورت گرفته، ماندگار و به عنوان باقیات الصاحات در کارنامه اعمال آنها ثبت و به لطف و عنایت خدواند متعال در لیست اصحاب یمین قرار داده شود. 



حسینی افزود: اگرچه از نظر مالی ممکن است آنچه در نظرگرفته شد کافی نبوده باشد ولی براین باورم اجر و مزد چند برابری این زحمات در نزد خداوند محفوظ و ذخیره آخرت تک تک افراد خواهد شد. 

وی با تشریح برخی عملکرد ها و دستاوردهای شاخص این وزارتخانه در دوره مسوولیت او  
گفت: توصیه ما به همکاران همواره برگرفته از کلام ائمه اطهار (ع) بوده و همواره بر کار و تلاش مضاعف برای عملیاتی کردن کارها تاکید داشته ایم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تبریک مجدد به دولت حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، ضمن اعلام آمادگی تعامل و همکاری با علی جنتی وزیر ارشاد معرفی شده به مجلس شورای اسلامی، برای وی نیز پس از کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در این وزارتخانه آرزوی توفیق و برداشتن گامهای بلند در حوزه فرهنگ و هنر کرد. 

حسینی با اشاره به روایتی از علی (ع) گفت: در روز قیامت اعضای بدن ما‌، ملائک و اولیای الهی‌،روزها، پیامبران و حتا مکان‌هایی که در آن‌ها قدم برداشته‌ایم، درباره اعمالمان گواهی می‌دهند. 

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: تک تک روزهای چهار سالی که بر ما گذشت، شاهد اعمال ما هستند، پس اگر گاهی سخت‌گیری شد، به این دلیل بوده است. 

به گفته حسینی در این چهار سال خیلی‌ها خواستند ما را سرگرم قیل و قال بی‌حاصل کرده، و حاشیه سازی کنند اما ما فکر کردیم اگر اقدامات ایجابی انجام شود، خیلی بهتر از این است که به حاشیه های بیهوده کشیده شویم. 

حسینی اضافه کرد: یکی از خبرنگاران روز گذشته به من گفت دوران شما خیلی پرحاشیه بوده است، اما من پاسخ دادم این‌طور قضاوت نکنید. در تمام این سال‌ها در وزارت ارشاد همیشه مسائل مختلفی وجود داشته و این مسائل فقط در دوران وزارت من نبوده است. دلیل این مسائل هم وجود دیدگاه‌های متفاوت است، اما ما سعی کردیم تا حد امکان به بعضی از مسائل دامن نزنیم، چون می‌دانیم که نتیجه این امر چیست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با خواندن یکی از رباعی‌های خیام گفت: فکر می‌کنم باید تغییر را به فال نیک گرفت، ما به جای دیگران آمده‌ایم و دیگران هم به جای ما می‌آیند و این حرکت ادامه دارد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن رونمایی از قرآن جمهوری اسلامی ایران که در لبنان به چاپ رسیده است، گفت: ما نیاز داشتیم در خارج از ایران مصحف واحدی به چاپ برسانیم پس از صحبت با دوستانی که در فعالیت‌های قرآنی شرکت می‌کنند، تصمیم به چاپ یک میلیون نسخه از این قرآن گرفتیم که تا به حال 400 نسخه از آن چاپ شده تا در کشورهای اسلامی توزیع شود. 

حسینی ادامه داد: این قرآن چهار رنگ دارد و با آرم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده است. هر دستگاه دیگری هم می‌تواند آن را به نام خود چاپ و در سراسر کشورهای اسلامی توزیع کند. 

حسینی با بیان اینکه این قرآن به عنوان نماد جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است یادآور شد چون درباره ایران می‌گویند این‌ها قرآن را تحریف کرده‌اند و قرآن دیگری دارند‌، ما نیاز داریم این قرآن را با آرم جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا عرضه کنیم. 

در ادامه از کتاب‌های «ره‌توشه» (گزارش عملکرد وزارت ارشاد در سال‌های 88 تا 92) و «از دماوند تا آرارات» نوشته و تدوین " رضا قرابانژاد"(سفرنامه وزیر ارشاد به کشورهای مختلف) رونمایی شد.  
در خاتمه این نشست همچنین از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد، کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، سازمان سینمایی،‌ معاونت ستاد دفاع مقدس‌، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد‌، مؤسسه هنرمندان پیشکسوت‌، سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ مشاور امور بانوان وزیر، معاون ستاد دفاع مقدس‌، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مرکز هنرهای تجسمی‌، مرکز آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری،‌ مرکز توسعه هنرهای معاصر، حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و شبستان‌، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی‌، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد‌، بنیاد آفرینش‌های نیاوران و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد‌، لوح یادبود و هدایایی به سیدمحمد حسینی تقدیم شد. /ص
برچسب ها: ب ، ب ، ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار