رضا كيانيان بازيگر سينما در يادداشتي كه امروز در روزنامه شرق منشر شد، نظر خود را درباره وزير ارشاد دولت يازدهم بيان كرد.

باشگاه خبرنگاران- رضا كيانيان بازيگر سينما در يادداشتي كه امروز در روزنامه شرق منشر شد، نظر خود را درباره وزير ارشاد دولت يازدهم بيان كرد.

ريگ ته جوي و آب روان


درباره گزينه وزير ارشاد بايد گفت به طور يقين آقاي روحاني شعارها و قول هايي را که دادند، فراموش نکرده اند. «علي جنتي» هم از آنجا که وزير همان رييس جمهور است، بايد بدانند رييس جمهور چه قول هايي داد و ما چرا به ايشان راي داديم.

ما از علي جنتي انتظار داريم معاونان هنري و فرهنگي را طوري انتخاب کند که متناسب با برنامه هايي که آقاي روحاني اعلام کرده است، باشند. مهم تر اينکه ما آنها را بشناسيم و معاونان نام آشنايي براي ما باشند، سينما رفته باشند، تئاتر ديده باشند و آنها نيز ما را بشناسند.

نمي دانم علي جنتي تا الان به ديدن تئاتر، فيلمي در سينما يا به اجراي کنسرتي رفته است يا نه؟ ولي اميدوارم اين تجربيات را پشت سر گذاشته باشد. اگر هم نرفته، بايد از زماني که راي اعتماد مي گيرد به سالن هاي تئاتر، سينما و کنسرت برود و امور ديگر هنري را از نزديک ببينند و بيشتر از آن با هنرمندان صحبت کند.

نيده ام که وزير ارشاد سابق چندان هنرمندان را نمي شناخت، اين خيلي بد است که وزير فرهنگ و ارشاد و معاونانش هنرمندان را نشناسند. ما ريگ ته جوي هستيم و آنها آب روانند. وزير براي چهارسال انتخاب مي شود، گاهي با يک بخشنامه جابه جا مي شود و ميزش را به شخص ديگري مي دهد ولي ما هيچ وقت عوض نمي شويم و جايمان را به کسي نمي دهيم. وزارت ارشاد براي ساماندهي کار ما مي آيد، نه براي کار دولت. پس وقتي ايشان انتخاب مي شوند بايد بدانند که مي آيند کار ما را سامان دهند نه اينکه جلو کار ما را بگيرند، جلو ما سنگ بيندازند و در کارمان اخلال کنند. در نتيجه اميدواريم اولين کار وزير ارشاد، بازگشايي خانه سينما باشد، نکند که دومرتبه درگير کارهاي اداري شوند و ما را منتظر فرمايش هاي اين و آن کنند تا اينکه چشممان را باز کنيم و ببينيم شش ماه گذشت و ما نفهميديم چه شد. تمام اسناد و مدارک قانوني ما آماده است. ايشان لطف کنند معاوني انتخاب کنند که بررسي هاي لازم را انجام دهد.

شنيده ام وزير ارشاد معرفي شده در صحبت هايش به تشکل هاي صنفي احترام گذاشته است. درنتيجه حتما «انجمن صنفي روزنامه نگاران» بايد مورد حمايت ايشان قرار بگيرد و بازگشايي شود. همين طور تمام تشکل هاي صنفي که در حوزه هنر وجود داشت و برخي از آنها الان وجود ندارد. در واقع ايشان کمک کنند و قوانين را به مجلس ببرند تا مستحکم شوند و به راحتي به آنها خدشه اي وارد نشود. همچنين آيين نامه هايي بنويسند که اين تشکل هاي صنفي دنباله رو دولت نباشند و مستقل باشند. روي هم رفته منتظريم ايشان اين کارها را انجام دهند. وقتي دکتر روحاني ايشان را انتخاب کرده اند ما هم با ديد خوش به اين فرد نگاه مي کنيم و اميدواريم همه امور، خوب پيش رود. سوابق ايشان را هم مطالعه کرده ايم و سوابق تاريکي نيست. اميدواريم هرچه زودتر وزارتشان را تحويل بگيرند و شروع به سامان دادن کارها کنند. اميدواريم جشنواره فيلم امسال جشنواره خوبي باشد چون نتايج اوليه کارهاي ايشان در جشنواره ديده مي شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار