پاول فون مالتسان سفیر سابق آلمان در ایران می‌گوید باید فرصتی را که با روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران به دست آمده غنیمت شمرد. به نظر او، اروپا باید نخستین گام‌ها را برای اعتمادسازی میان دو طرف بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دويچه وله، پاول فون مالتسان، سفیر سابق آلمان در ایران و دبیرکل فعلی جامعه سیاست خارجی آلمان، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گفت، به نظر او حسن روحانی، رئیس‌جمهور جدید ایران، با اتکا به "اعتقاد درونی" خود عمل می‌کند، وقتی می‌گوید که در رابطه با مناقشه اتمی در پی رسیدن به مصالحه با غرب است. وی افزود: وقتی روحانی وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرد، تمام امکانات را می‌سنجد تا به نتیجه برسد.
فون مالتسان از ژوئیه ۲۰۰۲ تا اوت ۲۰۰۶ سفیر آلمان در ایران بود. او در آن دوره در مذاکراتی که با جمهوری اسلامی در مورد برنامه هسته‌ای انجام می‌گرفت شرکت داشت. او حین این مذاکرات با حسن روحانی که در آن هنگام به عنوان رئیس شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ریاست هیئت ایرانی مذاکره‌کننده را بر عهده داشت آشنا شد.
فون مالتسان درباره حسن روحانی که هفته گذشته (۴ اوت/۱۳ مرداد) به عنوان رئيس‌جمهور جديد ایران سوگند یاد کرد می‌گوید: روحانی علائق ایران را در نظر می‌گیرد. او انعطاف‌پذیر است، باهوش است، می‌تواند به سرعت فکر کند و دروغ نمی‌گوید.
فون مالتسان می‌گوید، اروپایی‌ها دیدی مثبت نسبت به حسن روحانی دارند. 
به گفته این دیپلمات آلمانی، در حال حاضر میان دو طرف بی‌اعتمادی زیادی وجود دارد.
به نظر فون مالتسان، از آنجا که برای لغو تحریم‌ها موافقت چندباره کنگره آمریکا ضروری است، این اروپایی‌ها هستند که بایستی قدم اول را بردارند.
پیش از این نیز نظرات برخی از سیاستمداران و دیپلمات‌های غربی درباره حسن روحانی و چشم‌انداز آینده مذاکرات هسته اي و روابط غرب با ایران منتشر شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار