دولت انگلیس طرح جدید رژیم اسرائیل را در گسترش غیرقانونی واحدهای یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطینی، محکوم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، الیستر برت Alistair Burt ، مقام وزارت امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه، ضمن اعلام این خبر، تصمیمات اخیر مقامات رژیم اسرائیل را برای ساخت ۱۰۹۶ واحد مسکونی جدید در کرانه اشغال شده باختری و ۶۳ واحد یهودی‌نشین در شرق بیت‌المقدس (جروزالم) محکوم کرد.
وی همچنین از تل‌آویو خواست از هرگونه تصمیم و اقدامی که ممکن است به تضعیف روند تلاش برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین بیانجامد، پرهیز کند.
برت روند شهرک‌‌سازی‌رژیم اسرائیل را غیرقانونی و مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و گفت، این گونه اقدامات «اعتماد را کاهش می‌دهند و کارآیی راه حل دو کشوری را به خطر می‌اندازد.» 
مقام مسئول وزارت امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه افزود: انگلیس از مقامات اسرائیل می‌خواهد از این تصمیم‌ها صرف‌نظر کنند.
بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.
يهوديان صهيونيست بعد از اشغال سرزمين‌هاي فلسطين در سال ۱۹۴۸ و تاسيس اسرائيل به تلاش براي قرار دادن بيت المقدس به عنوان پايتخت خود ادامه دادند و برخلاف قوانين بين المللي، طرح احداث شهرک هاي‌يهودي نشين را آغاز کردند.
مصادره و ويراني املاک فلسطينيان ساکن منطقه، کوچ اجباري عرب‌ها از بخش شرقي قدس و ساخت واحدهاي مسکوني براي انتقال و اسکان يهوديان در بيت‌المقدس از جمله اقداماتي بوده که در کانون سياست رژيم اسرائيل براي تغيير بافت جمعيتي منطقه به نفع يهوديان قرار گرفته است.
بسياري از کشورهاي جهان، از جمله برخي از متحدان تل‌آويو، ادامه گسترش غيرقانوني شهرک‌هاي يهودي‌نشين اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغال شده فلسطين را محکوم کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار